اخبار

پتروشیمی جم گرید PE -100 مشکی را بدون استفاده از دوده تولید کرد

بسپار می نویسد، معاون فنی مجتمع شرکت پتروشیمی جم از تولید گرید PE -100 مشکی  با استفاده از مستربچ و بدون استفاده از دوده خبر داد.


مهندس سارنگ سلیمانی در گفتگو با ماهنامه آفتاب صبح بیان کرد: صنعت پتروشیمی را میبایست بین‌المللی اداره کنیم و حتی شرکت‌های خارجی باید بتوانند سهام مدیریتی شرکت ها را داشته باشند. بایددر تفکر مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با شرکت های صاحب نام دنیا باشیم تا به بهترین شکل انتقال دانش فنی و تجربه و مدیریت نوین وارد کشور شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: در دوران پساتحریم با باز شدن درهای بازارها و افزودن بر کیفیت محصولات می توانیم جایگزین مناسبی برای کشورهایی چون عربستان باشیم. اگر کیفیت محصولات ارتقا یابد؛ به یقین می‌توان سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم.

سلیمانی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی از نظر سرمایه‌گذاری تمرکز اصلی خود را بر قیمت خوراک‌ها می‌گذارند. اگر قیمت خوراک‌ها ثابت بشود، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران خارجی خواهد داشت. پتروشیمی به دلیل بالا بودن تنوع محصولاتش بیشتر می‌تواند در این جریان متلاطم بازار قرار بگیرد، چون تنوع تعدد مشتری را بالا می‌برد ولی باید یادمان باشد کیفیت را بالا نگاه داریم.


وی افزود: پتروشیمی جم در تبدیل تهدید تحریم به فرصت و با تکیه بر دانش و توانمندی نیروی انسانی خود پیشتاز است. اما به سبب محدودیت‌هایی که زاده تحریم بودند؛ بسیاری از فرصت‌های تخصصی در زمینه دانش فنی ممکن نشد. در واحد پلی اتیلن سنگین گریدی وجود دارد که با استفاده از کربن بلک – دوده ساخته می شود. این محصول گرید PE -100 مشکی نام دارد. شرکت پتروشیمی جم توانست با استفاده از مستربچ، بدون استفاده از دوده با که از نظر محیط زیست به ویژه برای کارکنانمان ضرر داشت؛ این محصول را برای نخستین بار تولید کند. 

سلیمانی در خصوص آینده صنعت پتروشیمی در دوران پسا تحریم تصریح کرد: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها بحث رقابت در پیشنهاد همکاری به ما از طرف شرکت های بزرگ و صاخب برند, مطرح می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ سعی در تعامل و همکاری با ما را خواهند داشت. این پیشنهاد از طرف هر شرکتی که توانایی تامین مواد مورد نیاز ما را دارد مطرح خواهد شد. حتی شرکت صاحب لیسانس ما که بازل است؛ پیشنهاد خود را تغییر خواهد داد. این فرصتی مضاعف برای تامین کاتالیست و برپا نگاه داشتن تولید است. در واقع این واحد، واحد بسیار حساسی است و حتی نوسانات کوچک ما را با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد کرد. حقیقت این است که باید در هر شرایطی تولید کنیم و شرایط پساتحریم قطعا فرصت‌هایی خوبی در برابر ما قرار خواهد داد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا