اخبار

پرفسور نجاتی: به انقلابی در تفکر نیروی انسانی نیاز داریم

خبرنگار بسپار می نویسد، پرفسور صدرالدین نجاتی گیلانی در مجمع سالانه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، ریسک پنج سال آینده را هزینه منابع انسانی دانست و عنوان کرد که به انقلاب تفکر نیروی انسانی و انقلاب بهره وری نیاز داریم.

وی با اشاره به اتفاقات سیاسی جهانی، این رویدادها را به نفع ایران دانست و گفت این روند تا 15 سال آینده ادامه خواهد داشت.

نجاتی با انتقاد از دل بستن به حمایت های دولتی، گفت: تفکر راهبردی زمانی محقق می شود که متوجه شویم دولت برای توسعه تصمیم نمی گیرد.

مشاور ارشد استراتژی و تحول سازمانی با بیان اینکه چارچوب اشتغال در ایران کاذب است، تصریح کرد: حداقل سی درصد از شرکت های کوچک نابود خواهند شد. برخی نیز اکنون دروغ می گویند و تنها با وام بانکی زنده اند. صنعت باید مهندسی مجدد شود. مدیریت گذار از شرایط فعلی به آینده اهمیت دارد و باید بدانیم هیچکسی به کمک ما نمی آید. به جای ایجاد سرمایه برای بخش خصوصی توسط دولت، بخش خصوصی باید سرمایه ایجاد کند و دولت را هدایت کند.

نجاتی با اشاره به موضوع صادرات، تصریح کرد: ابتدا محصولات با کیفیت خوب را به بازار داخل ارایه دهید تا نیاز به واردات از بین رود و سپس به دنبال صادرت باشید.

مشاور ارشد استراتژی با بیان اینکه تحول در سازمان ها باید راهبردی باشد، گفت: برجام دیده می شود، ما آن را نمی بینیم. ابتدا باید بپذیریم به تفکر راهبردی و تحول در چارچوب محیطی و شرایط جدید نیاز داریم.

وی با اعلام اینکه در گذشته تورم و تامین مالی بزرگترین ریسک بنگاه ها بود، این ریسک را در پنج سال آینده هزینه منابع انسانی عنوان کرد و ادامه داد: به انقلاب تفکر نیروی انسانی و انقلاب بهره وری نیاز داریم. مدرن شدن تفکر مدیران، سبد جدید کالا، دیدگاه جدید به مشتری و بازار و ایجاد مغز سازمان و مرکز هدایت از دیگر عوامل مهم هستند. یک سازمان باید سرمایه انسانی مناسب داشته و بازار محور باشد. بنگاه های ما در تبدیل نیروی انسانی عالی به متوسط و ضعیف مهارت دارند.

نجاتی با تاکید بر اینکه ریسک آینده ایجاد تفکر جدید در منابع انسانی است، توصیه کرد که مدیران فرایندها، نیروی انسانی و خود را مهندسی جدی کنند و تنها به دولت اتکا نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا