اخبار

پرونده قاچاق بزرگ تایر به کجا رسید؟

بسپار می نویسد، اواخر بهمن ماه سال گذشته فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف 36 کانتینر لاسیتک قاچاق و فروپاشی باند سازمان یافته قاچاق لاستیک خبر داد.

در حالی که در بهمن ماه سال گذشته خبر کشف ۳۶ کانتینر لاستیک قاچاق و انهدام باند ۴۰ نفره قاچاق سازمان یافته کالا منتشر شد، از استان هرمزگان خبر میرسد شرکت متخلف در کمال ناباوری به فعالیت تجاری خود ادامه میدهد.

به گفته ملکی، این قاچاقچیان با شیوه و شگرد دستکاری اسناد گمرکی و همچنین ارائه اسناد مجهول در قالب واردات کائوچو با تعریف گمرکی پنج درصد اقدام به واردات انواع لاستیک خودرو با تعرفه گمرکی 20 تا 30 درصد می کردند.

گفتنی است بعد از کشف این محموله عظیم قاچاق لاستیک، نیروی انتظامی برای ابطال کارت بازرگانی شرکت متخلف اقدام میکند. در این بین شرکت ک.تایر  با حکم دستگاه رسیدگی کننده مجوز ادامه فعالیت تا ختم رسیدگی به موضوع را پیدا میکند. یکی از نکات جالب توجه در باره این محموله قاچاق این است که شرکت متخلف از کارت بازرگانی یک بار مصرف برای واردات استفاده نمیکرده و به این ترتیب شناسایی عوامل اصلی در این پرونده برای نیروی انتظامی ساده‌تر بوده است.

بر این اساس شرکت ک.تایر از 21 فروردین ماه سال جاری یعنی حدود 2 ماه بعداز توقیف محموله قاچاق از سوی نیروی انتظامی با مجوز موقت اقدام به ادامه فعالیت و واردات تایر میکند. یک مقام مسئول در هرمزگان در همین رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: هرچند بعد از احراز قاچاق سازمان یافته، برای ابطال کارت بازرگانی شرکت قاچاقچی اقدام شده اما در کمال تعجب این شرکت از فروردین ماه مجددا اقدام به واردات تایر به کشور کرده است.

هرمزگان و بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین محوطه بندری کشور که قسمت عمده از تجارت خارجی در این استان انجام میشود همواره شاهد کشف محموله‌های بزرگ قاچاق از سوی دستگاههای نظارتی و امنیتی بوده است. در این بین ایجاد شعبه تخصصی مبارزه با قاچاق کالا در دادسرای استان میتواند تا درصد بالایی مشکلات ایجاد شده در زمینه رسیدگی به پرونده های مرتبط با موضوع قاچاق را کاهش دهد.

بر این اساس، ایجاد شعب ویژه مبارزه با قاچاق در دادسرای استانهایی که در آنها قاچاق کلان رخ میدهد یک امر ضروری به نظر میرسد.


منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا