اخبار

پروژه Sport Infinity: عدم تولید زباله و بازیافت نامحدود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در ماه ژوئن سال گذشته اتحادیه اروپا خبر از راه‌اندازی پروژه‌ جدیدی پیرامون بهبود محصولات ورزشی- بخصوص کفش مورد استفاده در فوتبال- داد. در این پروژه سه ساله که زیر نظر شرکت Adidas انجام می‌گیرد، مواد نوین قابل بازیافت شناسایی و توسعه داده خواهد شد. اتحادیه اروپا علاوه بر شرکت Adidas از نه عضو دیگر نیز در این پروژه بهره می‌برد. شرکت BASF با برخورداری از مهندسان قابل در تلاش جهت توسعه مواد جدید با کارایی مورد نظر می‌باشد.

ایده مورد نظر در این پروژه تولید محصولات ورزشی می‌باشد که در انتهای عمر مفید آنها مجددا مورد استفاده قرار گیرند. تمرکز ویژه این گروه بر روی کفش‌های ورزشی معطوف شده است. با جمع‌آوری کفش‌های استفاده شده و تبدیل آن به تکه‌های ریز می‌توان فرایند مجدد بر روی آنها انجام داد. با ترکیب این مواد بازیافتی با مواد اصلی و تقویت آن با الیاف بازیافتی امکان ساخت کفش فراهم می‌گردد. علاوه بر این، با طراحی جدید و استفاده از قابلیت فرانیدهای قالب‌گیری مختلف تولید کفش در یک مرحله و بدون استفاده از چسب میسر می‌گردد.

بسپارهای بازیافتی از منابع صنعتی یا ورزشی، با مهندسی مجدد به منبع اصلی پروژه Sport Infinity تبدیل خواهند شد. در فرایندهای انجام شده از تمامی بسپار بازیافتی استفاده شده و هیچ گونه محصولات زایدی حین فرایند تولید ایجاد نخواهد شد. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان می‌توانند شکل، رنگ و طراحی کفش فوتبال خود را انتخاب نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا