اخبار

پس از کودتای نافرجام: مرزهای مشترک ایران و ترکیه باز شد

بسپار می نویسد،  رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از عبور و مرور کامیون‌ها در مرزهای مشترک ایران و ترکیه خبر داد و تصریح کرد که شرایط مرزی ایران و ترکیه در حال عادی‌ شدن است.

رضا کامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از مرزهای مشترک ایران و ترکیه رسیده است، مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط تقریبا عادی است. اما با توجه به کودتای چند شب پیش  در ترکیه و به لحاظ شرایط امنیتی، تردد کامیون‌ها متوقف شده بود که از سر گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در مرز بازرگان وجود ندارد و به طور کلی به نظر نمی‌رسد که اتفاقات شب گذشته در ترکیه اثر خاصی در روابط اقتصادی ایران و ترکیه ایجاد کند.

رییس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: زمانی که مرز برای عبور و مرور کامیون‌ها باز شده است نشان دهنده این است که حساسیتی وجود ندارد و وضعیت در حال عادی شدن است و به نظر می‌رسد در یکی – دو روز آینده شرایط به طور کامل در مرزها به حالت عادی بر گردد.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل، ‌ لجستیک و گمرک اضافه کرد: وقتی به زمان رخ دادن کودتا توجه کنیم متوجه می‌شویم که با توجه به تعطیلی شنبه و یکشنبه در ترکیه، روز دوشنبه شرایط به سمت وضعیت عادی بر خواهد گشت.

در حال حاضر پروازهای ایران برای بازگرداندن مسافران ایرانی هم به صورت یکطرفه برقرار شده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا