اخبار

پلیمرها در خدمت موسیقی/ تارهای پلیمری جدید را بنوازید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت های EVONIK و NTEC که شرکت هایی با تجربه در زمینه ی ساخت رشته (Filament) در چین می باشند، با همکاری یکدیگر و با استفاده از پلاستیک های با کیفیت Vestamid محصول شرکت EVONIK موفق به ساخت تک رشته هایی (Monofilament) شدند که برای ساخت تارهای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد. از آخرین سال های دهه ی 1930 رشد تولید آلات موسیقی نیاز به تولید الیاف پلی آمید را افزایش داد. در استفاده از این الیاف مزایای بسیار زیادی وجود دارد. از جمله این مزایا می توان آسانی استفاده، ماندگاری و پایداری را نام برد.

تک رشته هایی که با همکاری شرکت های EVONIK و NTEC  از Vestamid D18 ساخته می شوند در واقع یک پلی آمید 612 بوده که به تمامی نیازهای مبتنی بر موسیقی پاسخ خواهد داد. این رشته های سطوح بسیار نرمی داشته و شفاف می باشند.

از نقطه نظر فرآیندی نیز، این الیاف به راحتی در فرآیند تولید ساخته شده و پایداری فرآیندی آن ها طول و قطر یکسان تارهای موسیقی را باعث می شود. این مساله موجب انعطاف پذیری و مقیاس پذیری می شود.

تارهای ساخته شده از Vestamid D18 دارای خواص مکانیکی متعادل شده ای بوده و جذب رطوبت اندکی را داراست. این خواص این امکان را ایجاد می کند که بسامد در محدوده ی پایداری باقی مانده و در محیط های مرطوب و شرایط رطوبتی تغییراتی در کیفیت موسیقی نواخته شده ایجاد نشود.

این رشته ها با قطرهای 0/5 تا 0/7 میلی متر ساخته شده و با توجه به نیاز با قطرهای متفاوت تری نیز قابلیت ساخته شدن خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا