اخبار

پلیمر آریا ساسول در سال 96 رکورد تولید خود را شکست

بسپار/ ایران پلیمر  سال 96 بیش از یک میلیون و 760 هزار تن محصول در شرکت آریا ساسول تولید شده که یک رکورد جدید در تاریخ ساخت و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی، مهندس امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریا ساسول با اشاره به ثبت رکورد تاریخی در پلیمر آریا ساسول، اعلام کرد: ظرفیت طراحی مجتمع پلیمر آریاساسول یک میلیون و 690 هزار تن تولید در سال شامل همه محصولات اصلی و جانبی است.

وی با اعلام اینکه سال 96 برای نخستین بار فراتر از ظرفیت اسمی و طراحی شده پلیمر آریا ساسول محصول تولید شده است، ادامه داد: تولید تجمعی در این تا پایان سال 1396 به بیش از یک میلیون و 760 هزار تن رسیده که فراتر از 100 درصد است.

بحرینی افزود: سال 1395، تولیدی معادل یک میلیون و 670 هزار تن در پتروشیمی آریا ساسول محقق شد که سال 96 با ثبت یک تولید بی سابقه عملا رکورد بالاترین تولید در این مجتمع پتروشیمی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سال 96 برای اولین بار واحد الفین به صورت مستمر 126 تن در ساعت اتیلن روی ظرفیت طراحی تولید کرده است، تبیین کرد: در پلیمر آریا ساسول به دنبال پایداری و استمرار تولید حداکثری هستیم و گلوگاه‌های تولید اتیلن را برطرف کرده‌ایم. سال 96 فراتر از ثبت یک رکورد جدید می توانستیم محصول تولید کنیم ولی مقاطع زمانی زیادی بوده که تولید پلیمر آریا ساسول کمتر از این مقدار بوده زیرا خوراک نداشتیم، با این وجود در ماه ‌های بهمن و اسفند مستمر خوراک دریافت کردیم و مستمر تولید انجام شد درحالی که در واحدهای مشابه الفین در کشور چنین تولیدی محقق نشده است.

بحرینی، خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای سال 96 در پلیمر آریا ساسول را می‌توان ثبت رکورد بالاترین سود خالص ارزی و ریالی نام برد به طوری‌که تا پایان سال 1396 حدود 550 میلیون دلار سود ارزی خالص کسب شد که رغم افزایش قیمت اتان حاصل شده است.

این مجتمع پلی اتیلن های سبک و سنگین تولید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا