اخبار

پلیمر پیشرفته ی دانا در ایران پلاست: به دنبال عرضه محصولات جدید/ این بار سوپر پلاستیک های مهندسی

بسپار می نویسد، مهرداد قهاری قایم مقام مدیرعامل در شرکت پلیمر پیشرفته ی دانا می گوید : “شرکت ما زمینه ی فنی 20 ساله در فعالیت خود دارد. این شرکت در حدود 10 سال است که در زمینه ی تهیه و توزیع مواد اولیه ی پلیمری نیز در ایران فعال است.

نمایندگی تعدادی از شرکت های ژاپنی و آلمانی را دارا هستیم. این محصولات در صنعت بسته بندی، PVC، صنعت ساختمان، خودرو و … مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ما تولیدکننده ی یکسری پلاستیک های مهندسی برای کاربردهای خاص هستیم. از سه سال قبل هم وارد فاز تولید شدیم.

با پشتیبانی فنی شرکت Mitsui ژاپن در تولید چسب های بین لایه ای با ساختارهای چند لایه بسیار موفق عمل کرده ایم. همچنین به عنوان شرکت دانش بنیان تولیدی در زمینه ی تولید ذرات بهبود دهنده ضربه برای پلاستیک ها وپلی الفین ها فعالیت می کنیم.”
او اضافه کرد : ” ما در هر دوره ی نمایشگاهی که شرکت می کنیم سعیمان بر آن است که حتما محصول جدیدی را برای ارائه به مشتریان برای اولین بار داشته باشیم. این دوره ی نمایشگاه ایران پلاست نیز از این قائده مستثنی نیست. سه گونه ی محصولات جدید لاستیکی EPDM در این نمایشگاه معرفی شد. این مواد برای کاربرد در دماهای کم و دماهای بالا، کاربردهای مصرفی در آمیزه های با سختی های خیلی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

در زمینه ی سوپر پلاستیک های مهندسی نیز محصولاتی را داشته ایم. پلی آمیدهای حلقوی و پلی استرهایی که در برابر روغن مقاوم هستند از شرکت Mitsui ژاپن به علاقمندان معرفی شدند. یک نوع TPV نیز که سابقا امکان حضور در ایران به جهت تحریم ها را نداشت، معرفی شد. آمیزه های خاص PP که در صنعت جدید بوده، دارای MFI بالایی هستند و فرآیندپذیری خیلی خوبی ایجاد میکنند نیز از جمله مواد جدید ارائه ای ما می باشند. این آمیزه ها برای سبک کردن خودروها چه در داشبورد، سپر و چه در سایر قطعات مصرف می شود.

یکی از محصولاتی که در ایران تولیدکننده نداشته و تولیدکننده های آن در دنیا هم انگشت شمار هستند آمیزه های PP و پلی آمید دارای الیاف بلند می باشند. طول الیاف در این محصولات به 15 میلی متر نیز می رسد. این مواد کاندیدهای اول برای جایگزین شدن با فلزات می باشند.
آمیزه های جدید دیگری را نیز عرضه می کنیم که به شدت با پرکننده های فلزی پر شده اند. این آمیزه ها می توانند با دستگاه، تزریق شده، سپس در فرآیندهای تکمیلی پلاستیک آن ذوب شده و با فرآیند جوش (Sintering) یک قطعه‌ی فلزی با ویژگی منحصر به فرد داشته باشیم.”
آقای قهاری در مورد فروش ویژه ی محصولات شرکت در نمایشگاه چنین گفت : “به خصوص در بخش فروش ماشین آلات شرکت ما تخفیفات ویژه ای را برای مشتریان در نظر گرفته است. در زمینه ی مواد اولیه هم برای قراردادهایی که در نمایشگاه بسته شوند شرایط قیمتی ویژه ای در نظر گرفته ایم.”
آقای قهاری نظر خود را در مورد نمایشگاه ایران پلاست چنین بیان کرد: ” تا این لحظه و ساعت بازخوردها خوب بوده است.

به طور کلی، اگر بگذارند نمایشگاه ایران پلاست به موقع، مرتب و حرفه ای برگزار شود، به صنعت پلیمر ایران کمک خواهد کرد تا در خاور میانه حرف اول را بزند. اگر دولتی ها در این نمایشگاه دخل و تصرف نکنند و به آن بها داده شود بسیار موفق خواهد بود. متاسفانه ما سال گذشته به دلیل بی مبالاتی ها بخش بزرگی از شرکت کنندگان را از دست دادیم. در صورت رسیدگی، ایران پلاست به نمایشگاه اول منطقه تبدیل خواهد شد.”

هدف اصلی شرکت پلیمر پیشرفته ی دانا این است که: “کلا در سیاست های کسب و کاری شرکت ما این مساله وجود دارد که سالانه تعدادی محصول به محصولاتمان اضافه و تعدادی که حاشیه ی سود کمی دارند از چرخه ی کاری خود کنار بگذاریم. یکی از اهداف اصلی حضور در این نمایشگاه معرفی محصولات جدید به مشتریان می باشد. تلاش بعدی ما این است که مشتریانی که به هر دلیلی از دست داده ایم دوباره جذب نماییم. مورد خیلی مهم تر ارتقای روابط با مشتریان قدیمی خواهد بود. یکی دیگر از اهداف حضور در نمایشگاه تعریف پروژه های کاربردی در واحد تحقیق و توسعه ای با کمک مشتریان خود می باشد. تمام تلاش ما این است که بتوانیم یک گره واقعی از تولیدات صنعتی مشتریان خود باز کنیم.”
او اضافه کرد :”به دلیل تثبیت موقعیت سیاسی کشور خارجی ها بیشتر در این نمایشگاه شرکت کرده اند. در دوره ی قبل بسیاری از تولیدکننده های ما در نمایشگاه شرکت نکرده و آن را تحریم کرده بودند. من به آن ها حق میدهم ولی بسیار بهتر شد که در این دوره حضور بهم رساندند.”

او اضافه کرد:”ما در این دوره تا به حال میزبان بیش از 40 کارشناس از شرکت های تامین کننده ی محصول بوده ایم. این کارشناسان از شرکت هایی بودند که علی رغم کار با ما تمایلی برای حضور در ایران به دلیل شرایط سیاسی نداشتند. ولی اینبار این افراد در گروه های بزرگ حضور بهم رسانده اند.”
“ما برای بازاریابی خارجی معمولا در نمایشگاه های منطقه ای شرکت می کنیم. ولی ایران پلاست در جهت بازاریابی داخلی به ما کمک می کند. ما در دوره ی قبلی بیش از 400 بازدیدکننده ی موفق داشتیم. با وجود اینکه ما 10 سال در زمینه ی تهیه و توزیع مواد اولیه کار می کنیم، شرکت هایی هستند که تازه به وجود آمده و رشد کرده اند. در واقع نمایشگاه فرصت خوبی باری ما در جهت آشنایی با چنین مشتریانی است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا