اخبار

پورقاضی: تغییر رفتار خودروساز و بازنگری در کیفیت و قیمت یک الزام است

خبرنگار بسپار می نویسد، در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران با مهندس مهدی پورقاضیرییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشارزی تهران و مدیرعامل شرکت نیرومند پلیمر در مورد نمایشگاه، فروش هفته گذشته خودروسازان و اثرات آن و نقش تولیدکنندگان پلیمری در بازار خودرو گفتگوی کوتاهی داشتیم. وی معتقد است تغییر رفتار خودروساز و تجدیدنظر در قیمت تمام شده و کیفیت خودرو یک الزام است.

پورقاضی با اشاره به اینکه نمایشگاه تقریبا خوب است گفت، البته روحیه دلسردی در تولیدکنندگان دیده می شود که ناشی از رفتار خودروسازان با قطعه سازان خودرو است. از سوی دیگر دل نگرانی مصرف کنندگان از لحاظ کیفیت و قیمت خودرو نیز وجود دارد. این دو موضوع بر نمایشگاه اثر گذاشته است. فروش هفته گذشته خودروسازان امیدواری برای تغییر را ایجاد کرده است. البته من به شخصه امیدوار نیستم. دلیل من نیز این است که خودروسازان با وجود فروش مقدار قابل توجهی از موجودی انبار و حتی تولیدات آینده خود، حاضر به انجام اصلاحات در قیمت و کیفیت نشده اند تا نظر مشتریان خود را بیشتر جلب کنند. از طرفی مشکلات مربوط به تحریم برطرف نشده و خودروسازان جدید آمادگی پیدا نکرده اند که خودروهای جدید را وارد بازار ایران کنند. در واقع مجموعه ای از وضعیت انتظار و بلاتکلیفی در خودروساز و قطعه ساز صنعت خودرو دیده می شود. نمایشگاه می تواند مقداری این رابطه را اصلاح و یا ابهاماتی را برطرف کند. مهم ترین نکته این است که همه افرادی که درگیر صنعت خودرو هستیم باید بپذیریم که با شرایط جدیدی مواجه ایم و در شرایط جدید باید نگاه جدیدی به کیفیت و قیمت داشته باشیم. از محیط بسته حفاظت شده ای که امکان رقابت در آن کمتر بود در حال خروج هستیم و امیدواریم به سمت محیط بازتری برویم و در آن محیط باید سعی کنیم رقابتی عمل کنیم. کسانی در این جریان می مانند که رقابتی باشند.

وی در خصوص تغییر ناشی از فروش هفته گذشته خودروسازان چنین گفت، رکود باعث سکون اقتصاد شده بود. این فروش یک حرکت اولیه به اقتصاد داده است. اگر حرکت ادامه دار باشد اقتصاد پویا می شود در غیر این صورت دوباره دچار سکون می شود. این تداوم نیز مستلزم تغییر رفتار خودرو ساز و تجدیدنظر در قیمت تمام شده و کیفیت خودرو است. اما بعید می دانم که این تغییرات رخ دهد.

پورقاضی درصد مشارکت تولیدکنندگان پلیمری فعال در زمینه خودرو در نمایشگاه را کمتر از 20 درصد دانست و افزود وضعیت پرداخت های نامناسب خودرو ساز به قطعه ساز باعث شده که آن ها علاقه به فعالیت بیشتر در زمینه خودرو نداشته باشند. تعداد زیادی از قطعه سازان پلیمری خودرو به دنبال تغییر زمینه فعالیت خود و تولید محصولات دیگر هستند. ما امیدواریم که در بازار خودرو بمانیم و برای همین در نمایشگاه حضور داریم. وی همچنین بهبود گریدهای پلی آمید را از جمله نوآوری های ارایه شده نیرومند پلیمر در نمایشگاه ذکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا