اخبار

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در ایران پلاست: دانش بنیان ها با محصولاتی تجاری شده به بازارهای جهانی می روند

بسپار می نویسد، تفاهم نامه همکاری انتقال دانش و ارزیابی قطعات پلاستیکی خودرو های ایرانی_فرانسوی برای احراز استانداردهای لازم میان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و اتحادیه پلاستیک و کائوچو فرانسه امضا شد.

در سومین روز از یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست تفاهم نامه ای برای ارزیابی فنی و سطح کیفی تولیدات شرکت های دانش بنیان در حوزه کامپاند و مستربچ میان دو مجموعه از ایران و فرانسه امضا شد.
دکتر مهدی نکومنش، رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در این خصوص گفت: پژوهشگاه به عنوان تسهیل گر فرایند تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در بازارهای جهانی عمل کرده و بر اساس این تفاهم نامه انجمن پلاستیک و کائوچو فرانسه به پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برای احراز استانداردهای بین المللی در زمینه تولید قطعات خودرو کمک خواهد کرد و در نهایت امکان ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان زیرمجموعه پژوهشگاه پلیمر به بازارهای جهانی فراهم می شود.

در حال حاضر ۶شرکت به عنوان قدم اول در حال ارزیابی تولید برای ورود به وندور لیست شرکت پژو سیتروئن هستند که این روند ارتقا خواهد یافت.
دونی ویان رییس اتحادیه پلاستیک و کایوچو فرانسه، ارتقای دانش مهندسین صنعت پلاستیک ایران را عمده هدف این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: صنعت کامپوزیت به دلیل سبک بودن و قابلیت بازیافت از جمله محصولاتی است که در صنایع مختلفی مثل خودرو و هواپیماسازی مورد استفاده قرار می گیرد. امیدوارم بعد از انجام ارزیابی های لازم با حضور خودروسازهای فرانسوی در ایران از قطعات پلاستیکی تولید شده در ایران استفاده کنیم.

نکومنش مفاد دیگر این تفاهم‌نامه را آموزش فنی متخصصین ایرانی از طریق شرکت در دوره های تخصصی عنوان کرد و گفت: تعدادی از تولید کنندگان ایرانی برای شرکت در دوره های کوتاه مدت و کسب دانش فنی از کارگاه های تولیدی صنعت پلاستیک فرانسه اعزام خواهند شد . همچنین با دانشگاه های فرانسوی در زمینه صنعت پلاستیک ارتباط برقرار خواهد شد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا