اقتصاد و مدیریت

پیشنهادهای نوروزی بسپار: آلبوم های موسیقی، چه بشنویم؟

به انتخاب: کاوه قادریان

 

رویای بی تکرار/ علی زند وکیلی

دومین آلبوم رسمی علی زندوکیلی با عنوان رویای بی تکرار در سال 95 منتشر شد.

علی زندوکیلی که نخستین آلبوم رسمی‌اش را به نام “یادی به رنگ امروز” شهریور ماه سال گذشته با بازخوانی آثاری از بزرگان موسیقی ایرانی روانه بازار موسیقی کرد، دومین آلبوم رسمی خود به نام “رویای بی تکرار” را به بازار موسیقی کشور معرفی کرد و اعتقاد دارد آلبوم دومش به نوعی نخستین تجربه مستقل او در عرصه موسیقی است و شخصیت مستقل هنری علی زندوکیلی در این آلبوم گنجانده شده است.

زندوکیلی در درباره آلبوم جدید و فرآیند تولید و انتشار این اثر معتقد است: “این کار را با عشق، به مردم سرزمینم تقدیم می کنم و به آن ها می سپارم تا قضاوت کنند. هرکسی به نوعی با یک سری از قطعات این آلبوم ارتباط برقرار می کند و من و مجموعه گروه زند امیدواریم که این آلبوم به دل مردم بنشیند.”

او همچنین پیش از این درباره جزییات محتوایی آلبوم رویای بی تکرار نیز گفته بود: بعد از بازخوانی آثار قدیمی و همکاری با گروه‌های مختلفی چون دنگ شو و دارکوب، این آلبوم به نوعی نخستین تجربه مستقل و در واقع بیانگر شخصیت هنری من است. از احساس جاری در ملودی‌ها که اکثرا ساخته خودم است تا انتخاب ترانه‌ها و دیگر جزییات آلبوم که لحظه به لحظه آن را خودم با کمک دوستانم پیش برده‌ام.

جدیدترین آلبوم علی زندوکیلی در ۱۲ قطعه به نام های: آتش در آب، بی تابانه، لالایی، رویای بی تکرار، جدایی، لحظه شیرین، نمی آیی، جانانه،  آه سرد، عطر خاطره، آهسته آهسته، نجوای چوپان منتشر شده است که ترانه های آن را افشین مقدم، حسین غیاثی، پرستو حراجی اصل، داوود غلامی و فراز حلمی سروده اند.

در بخش آهنگسازی و تنظیم این آلبوم نیز علاوه بر خود علی زندوکیلی و گروه زند، هنرمندانی چون علیرضا افکاری، محمد زندوکیلی، فراز حلمی، یاشار یاری و سعید زمانی همکاری داشته اند.

سینا و سحاب علم، رامتین اتابکی، شایان ریاحی، افشین بابایی و امید غفاریان خرم نیز نوازندگانی هستند که در این آلبوم ساز زده اند.

 

ناگهان رفته/ هومن غفوری

آلبوم موسیقی راکِ “ناگهان رفته” به خوانندگی هومن غفوری آلبوم دیگری است که  در سال 95 منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

آلبوم ناگهان رفته با آهنگسازی و تنظیم کاوه یغمایی، موزیسین شناخته شده کشور و صدای هومن غفوری، در سبک راک ایرانی به اجرا و ضبط رسیده و شامل ۱۰ قطعه به عناوین بهار، نمی بخشمت، خاتون ستاره، عید برنمی گرده، رهایی، محکوم، بانو ، خونه تو، تاریخ تو جغرافیای من  و  بچه های جنگ است.

در این مجموعه  رستاک حلاج  نیز آهنگسازی دو قطعه را بر عهده داشته و درکنار  کاوه یغمایی،  نیلوفر فرزندشاد  به عنوان نوازنده در این اثر حضور دارد. ترانه سرایان این اثر،  رستاک حلاج،  پریا تفنگ ساز،  هومن غفوری،  نعمت الله مداح،  امید میرحسینی،  شمیم به‌نژاد  و  میثم یوسفی  بوده اند. کار عکاسی و طراحی کاور این اثر هم توسط  آژانس پیکس (رضا دریاکناری) انجام شده است.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 174 ام ماهنامه بسپار که در اسفندماه منتشر شده است بخوانید.
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا