اخبار

پیش به سوی نابودی کامل پلاستیک های موجود در اقیانوس ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، ما تا به حال برای آلودگی های محیط آبی چه کرده ایم؟ چه سیاست هایی برای جلوگیری از این آلودگی برای ایجاد اقتصادی مدور انجام گرفته است؟ نقش صنعت پلاستیک در کاهش این آلودگی چیست؟

این سوالات و سوالات مشابه دیگر موضوع یک همایش دو روزه در بروکسل بود که توسط PlasticsEurope برگزار شد. با عنوان ” پیش به سوی نابودی کامل پلاستیک های موجود در اقیانوس ها” این رویداد بیش از 250 نفر از افراد موثر در سیاست، صنعت، سازمان های غیر دولتی، رسانه ها و علوم و دانشگاهیان را گرد یکدیگر جمع کرده بود.

طبق گفته ی Patrick Thomas مدیر عامل شرکت Covestro و رئیس PlasticsEurope :”آلودگی های آبی یک چالش جهانی بوده و به راه حلی جهانی نیز نیاز دارد. ما باید جواب مناسبی در این باره پیدا کنیم چراکه هدف ما نابودی کامل پلاستیک های موجود در اقیانوس ها می باشد. صنعت پلاستیک صنعت مهمی برای اروپا محسوب می شود. ما نقش مهمی را در زمینه ی مدیریت این پروژه بازی می کنیم. در واقع ما همه هدف مشابهی داریم. هدف همه ی ما حفاظت از محیط زیست است.”

راه حل هایی که هر کشور به صورت منطقه ای می تواند انجام دهد توسط Bart Tommelein وزیر امور خارجه ی بلژیک عنوان شد. او خاطر نشان کرد که افراد مسئول در این کشور فعالیت های بسیار زیادی را انجام داده اند. به عنوان مثال یک آخر هفته در ساحل دریای شمال در این کشور پروژه ی تمیز کردن ساحل با کمک Eneco انجام شده است.”

معاون وزیر شهرسازی و محیط زیست ترکیه به نام Mehmet Ceylan فعالیت هایی که نیاز است تا مردم در کل دنیا انجام دهند را خاطر نشان کرد. او چنین بیان کرد که :”پسماندهایی که در دریاها و اقیانوس ها وجود دارند متحرک بوده و فعالیت های صرفا منطقه ای نمی تواند در کاهش آن تاثیر چشمگیری داشته باشد. در حال حاضر دولت ترکیه با سرمایه گذارانی از قبیل Pagev که یک موسسه صنعت پلاستیک در ترکیه می باشد، فعالیت هایی را انجام داده است. این فعالیت ها در جهت از بین بردن آلودگی های زیست محیطی می باشد.”

اطلاعات عنوان شده در این همایش در وبگاه www.marinelittersolutions.com آورده شده است تا علاقمندان از آخرین فعالیت های انجام شده در جهت کاهش آلودگی های زیست محیطی باخبر شوند. امروزه بیش از 60 انجمن پلاستیک در بیش از 34 کشور دنیا قرارداد جهانی کاهش آلودگی را به امضا رسانده اند و 185 پروژه برای انجام برنامه ریزی شده است. این قرار داد کار خود را از سال 2011 آغاز کرده است.

                                                                                                      

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا