اخبار

پیش بینی 13.6 میلیارد دلاری برای تجارت جهانی پوشش های اسپری حرارتی تا سال 2027

گروه ترجمه و تولد محتوا در بسپار/ایران پلیمر بر اساس گزارش جدید موسسه ی تحقیقاتی “نمای وسیع” انتظار می رود تجارت جهانی پوشش های اسپری حرارتی تا سال 2027 به 13.6 بیلیون دلار برسد. این عدد با رشد سالیانه 3.9 درصد به دست می آید. روش اسپری حرارتی برای بهبود و یا بازیابی سطح مواد جامد مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای اعمال پوشش بر روی محدوده ی وسیعی از مواد برای محافظت در برابر سایش، ایجاد حفره، افزایش مقاومت حرارتی، بهبود خواص رسانایی یا عایق بودن، مقاومت شیمیایی، افزایش و یا کاهش اصطکاک و ایجاد تغییر در سایر ویژگی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.

این افزایش حجم تجارت به دلیل افزایش تقاضا از سوی صنایعی همچون صنایع هوایی، توربین های گازی و دیگر صنایع مرتبط ایجاد می شود. به علاوه افزایش تقاضای پوشش های ضد خوردگی نیز موجب توسعه ی این تجارت شده است. همچنین توسعه ی فعالیت ها در زمینه ی نفت و گاز به ویزه در منطقه ی آسیا و اقیانوسیه نیز نقش به سزایی در زمینه ی گسترش کاربرد این نوع پوشش ها داشته است. انتظار می رود در این ناحیه به دلیل رشد سریع اقتصادی و زندگی ماشینی به ویژه در کشورهایی مانند چین، هند، اندونزی، کره ی جنوبی و تایلند، تجارت پوشش های حرارتی پیشرفت بیشتری داشته باشد.

این تجارت با توسط شرکت های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد و با این صنایع سازگاری دارد. همچنین این نوع پوشش از جنبه ی سازگاری با محیط زیست و همچنین زیبایی ظاهری نیز مورد توجه قرار گرفته است.
برای مثال قوانین دولتی برای اعمال اسپری حرارتی را بر روی اجزای آهنی و غیر آهنی ماشین آلات وجود دارند. در صنایع دارویی نیز استفاده از این روش برای اعمال مواد زیست سازگار در حال گسترش است. همچنین این روش برای بهبود عملکرد ایمپلنت های دندانی و ارتوپدی کاربرد دارد. استفاده از این پوشش موجب افزایش مقاومت این ایمپلنت ها در برابر سایش، خوردگی و اتصالات آن ها می شود.
بخش هوافضا حدود 32.3% از اقتصاد این حوزه را در سال 2019 به خود اختصاص داده بود. در ایالات متحده به دلیل حضور شرکتها و صنایع مختلف سرمایه در گردش این حوزه تا سال 2027 به مقدار 3.8 بیلیون دلار خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا