اخبار

چهاردهمین نمایشگاه لوازم خانگی: صنعتی با ۸ میلیارد دلار گردش مالی

بسپار می نویسد، رییس انجمن صنایع لوازم خانگی از رشد تولید در ۸ ماهه ابتدای سال‌جاری خبرداد و گفت: گردش مالی بازار لوازم خانگی ۸ میلیارد دلار است که بررسی‌‎ها نشان می‌دهد بازار از رکود خارج شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حبیب اله انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: در هشت ماهه ابتدای سال جاری، میزان تولید یخچال فریزر ۳۰ درصد، ماشین لباسشویی ۳۸ درصد و تلویزیون ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، این در حالی است که به دلیل کاهش تقاضا در برخی از کشورهای هدف صادراتی ایران، تولید کولر آبی با ۲ درصد کاهش مواجه بوده است.

رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: گردش مالی بازار لوازم خانگی ۸ میلیارد دلار است که بر این اساس، ۷۵ درصد از کل نیاز کشور شامل انواع لوازم خانگی، از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می شود، ضمن اینکه کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن، اجاق گاز و چرخ خیاطی و نیز ماشین لباسشویی عمده ترین اقلام صادراتی کشور هستند که ارزش صادرات لوازم خانگی نیز سالانه از ۲۵۰ میلیون دلار فراتر می رود.

وی تصریح کرد: قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی، افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی داشته است، این در حالی است که اکنون تولیدات ایرانی از نظر کیفیت و قیمت، قابل رقابت با کشورهای صاحب نام دنیا از جمله امریکا، ترکیه، چین، کره جنوبی و برزیل و حتی کشورهای اروپایی است.

به گفته انصاری، در کنار لوازم خانگی، محصولات بلور، چینی و کریستال ایرانی کاملا یارای رقابت با نمونه های مشابه خارجی خود حتی تولیدات کشور چین که قدمت ۱۰۰۰ ساله دارد و صاحب نام در دنیا هستند و نیز کریستال چک که از قدمت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، دارد.

وی اظهار داشت: افزایش بهره‌وری، ایجاد مزیت رقابتی دانش‌محور، بهره‌گیری از فناوری پیشرفته روز، توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه، ارتقای مهارت نیروی انسانی، جذب سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فناورانه، الگوبرداری از صنایع پیشرفته دنیا و افزایش راندمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی از الزمات تحقق توسعه صادرات است. البته در شرایط کنونی مردم توقع دارند مصرف لوازم خانگی انرژی بر مناسب باشد تا هزینه های خانوارها کاهش یابد.

انصاری همچنین با اشاره به اینکه تعرفه واردات لوازم خانگی ۵۰ تا ۵۵ درصد بود ، گفت : امسال تعرفه به ۸۵ درصد افزایش یافت که گام خوبی برای کمک به تولیدات داخلی است. پیش‌بینی می‌شود میانگین افزایش قیمت محصولات لوازم خانگی داخلی از ۸ درصد فراتر نرود.

وی همچنین از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه لوازم خانگی ۱۵ تا ۱۸ دیماه سال جاری در تهران خبرداد و گفت: در این نمایشگاه، ۲۱۶ شرکت داخلی و ۵۳ شرکت خارجی حضور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا