اخبار

کارخانه ورق و فوم آریا مَکُّران در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: کارخانه ورق و فوم آریا مَکُّران با ظرفیت سالانه هزار تن روز سه شنبه در محدوده این منطقه آزاد افتتاح شد.

عبدالرحیم کردی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است و توانسته برای 22 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند. 

وی افزود: مواد اولیه کارخانه ورق و فوم چابهار از داخل کشور تامین می شود و تولیدات آن نیز برای مصارف داخلی استفاده خواهد شد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی از اوایل امسال عملیات ساخت آن آغاز شده و اکنون به بهره برداری و مرحله تولید رسیده است. 

وی بیان کرد: تولید و اشتغال از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار است که در این راستا از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می کند.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در طول 24 سال گذشته برای ایجاد اشتغال و تولید داشته به طوری که سه هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه تا کنون نام نویسی کردند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار گفت: این سازمان با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی و تلاش برای ایجاد امکانات و تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحدهای مختلف تولیدی فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار از گستره شهرستان چابهار و 9 پیکره در اردیبهشت سال 1370 در هیات وزیران به تصویب رسید و در 22 بهمن سال 1371 همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت ایران اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا