اخبار

کارکنان از کارفرمایان در پساکرونا چه انتظاراتی دارند؟

بسپار / ایران پلیمر طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در مورد آینده مشاغل، جهان با سناریوی «اختلال مضاعف» مواجه است، زیرا خودکارسازی و ویروس کرونا ویرایش مجددی از کار ارائه می‌دهند. گزارش جدید شرکت McKinsey & Company (مکینزی‌اندکامپنی، معتبرترین شرکت مشاور مدیریت جهانی) نشان می‌دهد که پس از پایان بیماری همه‌گیر کووید، بسیاری از کارکنان برای اطمینان درباره آینده، مطالباتی از کارفرمایان خود خواهند داشت که تعادل بین زندگی، کار و سلامت روان به‌عنوان اولویت‌های اصلی و انعطاف‌پذیری مهم‌ترین اولویت آنان خواهد بود.

به نقل از ویفروم، بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، روال سنتی کار را تغییر داده است و بعد از شیوع این بیماری، بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان، سیاست‌ها و برنامه کاری خود را مجدد ارزیابی کرده‌اند. نتایج این بررسی نشان داد که کارکنان مشتاق هستند که با پایان همه‌گیری تاکید بیشتری بر انعطاف‌پذیری، پاداش رقابتی و بهبودی در پساکرونا شود و آنان نگران این موضوع بودند که مبادا خواسته‌ها و نیازهایشان با کارفرمایان مطابقت نداشته باشد. در ذیل به چهار موضوع از مطالبات مرتبط با آینده کار ارائه شده است.

تعادل بین کار و زندگی

در گزارش مک‌کینزی آمده است که بیش از نیمی از کارکنان خواهان مدل‌های ترکیبی کار مجازی و منعطف هستند، به این صورت که دورکاری به همراه کارحضوری را داشته باشند. یک مدل ترکیبی می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از استعدادها در هر کجا که باشند بیشترین بهره را ببرند. در عین حال، هزینه‌ها را کاهش دهد و عملکرد سازمانی را تقویت کند. نتایج این بررسی نشان داد که ۵۱ درصد از پاسخ‌دهندگان امیدوارند که تعادل زندگی کاری بهتر شود. همچنین، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان، مدل کار ترکیبی در پساکرونا را ترجیح می‌دهند.

انعطاف پذیری

یافته‌های این بررسی نشان داد که اکثر کارکنان (بیش از ۵۰درصد) در مدل ترکیبی می‌خواهند هفته‌ای سه روز، دورکاری داشته باشند و در صورت عدم تحقق شرایط، سازمان را ترک خواهند کرد. بیش از یک چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند: اگر کارفرمایان به کار خود درباره عدم دورکاری و تنها کار حضوری ادامه دهند، خواهان تغییر کارفرما هستند.

نگرش روشن

سیاست‌های قوی، قابل درک و برقراری ارتباط صریح مهم هستند و بسیاری از شرکت‌کنندگان گفتند که عدم شفافیت این موارد باعث ایجاد احساس اضطراب در آنان خواهد شد. بیش از یک سوم پاسخ‌دهندگان زمان مشخص و انتظارات برای همکاری را در پنج سیاست برتر خود قرار داده‌اند. نتایج بررسی نشان داد که بسیاری از کارمندان به ارتباط و اطمینان بیشتری نیاز دارند.

تمرکز بر سلامت روان

برای بسیاری از کارکنان، سلامت اهمیت زیادی دارد، به طوری که بیش از سه چهارم پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی از دانشگاه ایالتی آریزونا، مجمع جهانی اقتصاد و بنیاد راکفلر گفته‌اند که در حال حاضر، سلامت روان کارکنان از اولویت‌های اصلی است و به‌ نظر می‌رسد کارفرمایان در حال پاسخگویی هستند و بیش از نیمی از آنان، افزایش استفاده از منابع موجود شرکت در رابطه با سلامت روان را خبر داده‌اند.

در این گزارش آمده است که اضطراب باعث کاهش عملکرد کاری، کاهش رضایت شغلی و تاثیر منفی بر روابط بین‌ فردی با همکاران می‌شود و از دست‌دادن بهره‌وری به علت ضعف سلامت روان از جمله اضطراب ممکن هزینه یک تریلیون دلاری سالانه داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا