اخبار

کاهش دمای مذاب، کاهش مصرف انرژی و هزینه پایین‌تر تولید: battenfeld-cincinnati اکسترودرهای جدید خود را در K’2016 به نمایش می گذارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در نمایشگاه بین‌المللی K، شرکت battenfeld-cincinnati اکسترودر نوین خود تحت عنوان solEX NG را در معرض دید عموم قرار خواهد داد. واحد فرایندسازی این رانشگر که با بهره‌گیری از فناوری سری solEX تولید شده است، از مزایایی چون کاهش دمای مذاب، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های تولید برخوردار است. در این طراحی سیلندر (Barrel)، ماردان و قسمت خوراک‌دهی بطور کامل تغییر یافته است. دندانه‌گذاری قسمت داخلی سیلندر، استفاده از ماردان جدید مطابق با نظریه پراکنش مذاب، و طراحی قسمت خوراک‌دهی با هندسه جدید متشکل از دندانه‌های مارپیچ از جمله تغییرات اعمال شده در سری جدید می‌باشد.

یکی از مزیت‌های این طراحی جدید افزایش ظرفیت مذاب و همچنین فرایندپذیری ملایم بوده که با مصرف انرژی کم عنوان شده است. بدین ترتیب، دمای مذاب نسبت به روش‌های متداول تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یافته است. این در حالیست که همگنی مذاب در حد بالای کیفیت باقی خواهد ماند.

اصلاحات صورت پذیرفته در سازوکار حمل مواد سبب کاهش چشمگیر پروفیل فشار محوری در ناحیه خوراک‌دهی و سیلندر شده است. بدین ترتیب، فشار در کل سامانه کاهش یافته و در نتیجه میزان خروجی افزایش خواهد یافت. علاوه‌ بر این، میزان رفتگی قطعات بکار رفته در اکسترودر کاهش یافته که به نوبه خود منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری خواهد شد.

با توجه به سامانه خنک‌سازی در ناحیه مذاب و سیلندر، میزان صرفه جویی در مصرف انرژی تا حدود 15 درصد برآورد شده است.

این محصول در دو نوع تک مادان و دوماردان طراحی شده و محدوده وسیعی از اکسترودرها را شامل می شود. علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و فرایندپذیری بسیار خوب، تولید لوله‌های PO با قطر 6/2 متر نیز با استفاده از این سری امکان‌پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا