اخبار

کشورهای آسیا/اقیانوسیه رشد جهانی بازار پلی آمید-ایمید را باعث می‌شوند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، با گسترش کاربردهای رزین‌های پلی آمید-ایمید (PAI) در خودروسازی، بسته بندی غذا، صنعتی، کاغذ و خمیر کاغذ و کشاورزی، تولیدکنندگان این محصول امیدوارند تا PAI راه خود را به کاربردهایی همچون پوشش، چسب و قطعات قالب گیری تزریق شده باز کرده و موفقیت‌هایی زیادی را در این کاربردها کسب نمایند.

در طول سالیان صنعت کاران قادر بوده اند تا رزین‌های پلی آمید-ایمید به اشکال مختلف فرآیند نمایند. خواص این محصولات پس از فرآیند کاری با پخت حرارتی بهبود می‌یافت. در بین تمامی کاربردهای این ماده، پوشش‌دهی سیم به خصوص در کاربردهای معماری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی آمید ایمید ماده‌ای گرمانرم بوده که خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار خوبی را داراست و مهم‌تر اینکه این ماده در برابر خوردگی مواد شیمیایی بسیار مقاوم می‌باشد.

ماده‌ی PAI معمولا در کاربردهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که استحکام مضاعفی را نیاز داشته باشد. در این بین PAI تقویت شده با کربن می‌تواند به خوبی جایگزین استیل و مواد آلمینیوم پایه شود. به این ترتیب این روزها در مورد جایگزینی فلزات با این پلاستیک قابل قبول بسیار صحبت می‌شود.

نیاز به بسپارهایی با خواص فیزیکی و شیمیایی بهبود یافته موجب رشد بازار رزین‌ها شده است. طبق گزارش منتشر شده از Industry Arc از سال 2016 تا 2021 اتظار می‌رود بازار رزین‌های PAI شاخص رشد CAGR معادل با 32/4 درصدی را دارا باشد.

کشورهای آسیا اقیانوسیه (APAC) در سال 2015 نزدیک به 16 کیلوتن PAI را به مصرف رسانده اند. پس از APAC آمریکای شمالی و سپس اروپا قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا