اخبار

گروه صنعتی Jotun به پوشش ضد خزه برپایه ی سیلیل متاکریلات دست پیدا کرد

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Jotun به مجموعه ای از پوشش های ضد خزه با عنوان SeaQuantum دست پیدا کرده است. خط تولید این نوع از پوشش ها قایلت تولید محصولات به صورت سفارشی را نیز دارد. مجموعه ی SeaQuantum III بر پایه ی سیلیل متاکریلات تهیه شده و می توان آن را برای کاربرد در بخش های مختلف کشتی و بر اساس درخواست مشتری، مناسب سازی کرد. همچنین می توان این پوشش را از نظر قوانین زیست محیطی تحت نظر قرار دارد. بر این اساس به طور متوسط هر 60 ماه حدود 2% از وزن آن کاسته می شود.
مجموعه ی SeaQuantum III شامل سه نوع محصول برای کاربردهای متنوع است. SeaQuantum Ultra III برای کشتی هایی با فعالیت کمتر، با حداقل 45 روز بدون فعالیت، SeaQuantum Classic III برای کشتی با فعالیت متوسط، با 30 روز بدون فعالیت، و SeaQuantum Plus III مناسب برای کشتی های پرکار و با سرعت حرکت بالا.
MicroZone فناوری است که به واسطه ی آن پوشش برای مدت زمان طولانی تری ویژگی ضد میکروبی خود را حفظ می کند و برای مدت طولانی تری به بدنه ی کشتی می چسبد. نتیجه ی استفاده از این فناوری بدنه ی تمیزتر، اصطکاک کمتر، مصرف سوخت پایین تر و بازگشت سریع تر سرمایه خواهد بود. گروه Jotun در تولید سری محصولات SeaQuantum از این فناوری استفاده کرده اند و به نتایج خوبی دست پیدا کرده اند.
همچنین محصولات SeaQuantum III میزان مواد فرار کمتری تولید می کنند و درصد جامد بالاتری دارند. به همین دلیل با قوانین جهانی مربوط به کاهش میزان مواد فرار هماهنگ هستند. این ویژگی ها نشان می دهد این محصول تمام ویژگی های مورد نیاز از جمله بازدهی بالا، سازگاری با محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی را دارد. با استفاده از این محصول سالانه 500 هزار دلار در مصرف سوخت یک کانتینر TEU 3000 صرفه جویی می شود و هرچقدر کانتینر بزرگتر باشد میزان صرفه جویی بیشتر خواهد بود.
شرکت Jotun یکی از بزرگترین تولید کنندگان فناوری در پوشش های ضدخزه هستند. این شرکت پوشش ها بر پایه ی سیلیل را در سال 2000 با محصولات SeaQuantum به بازار معرفی کرد. در طول 20سال گذشته این محصولات بر روی بیش از 16هزار کشتی اعمال شده است. Tan Keng Khoon، مدیر تجارت جهانی Jotun بیان می کند، تولید مجموعه محصولات SeaQuantum III یک گام بزرگ به جلو به حساب می آید. این محصولات با استفاده از ترکیب جدید سیلیل متاکریلات و فناوری microZone به دست آمده است.
Tan Keng Khoon همچنین بیان می کند، برای سازگاری بیشتر با محیط اطراف، کشتی داران به راهکاری نیاز دارند که علاوه بر هماهنگی با قوانین زیست محیطی، عملکرد مطمئنی داشته باشد و سرمایه را به سرعت بازگرداند. مجموعه محصولات SeaQuantum III این ویژگی را دارند. خزه ها موجب افزایش اصطکاک می شود که این موضوع مصرف سوخت کشتی ها را بیشتر خواهد کرد. همین موضوع می تواند میزان مصرف سوخت کشتی را تا 20% افزایش دهد و اگر میزان خزه زیاد باشد این عدد تا 85% افزایش پیدا می کند. این موضوع برای کشتی داران و همینطور برای محیط زیست مناسب نیست. ولی مجموعه محصولات SeaQuantum III این موضوع را تا حد زیادی حل کرده است. ساختار شیمیایی پیشرفته و استفاده از فناوری microZone که از دستاوردهای خود شرکت است، باعث ایجاد استاندارد جدیدی در زمینه ی مقابله لا جلبک ها شده است. همچنین با استفاده از این پوشش، حداقل کاهش سرعت حرکت کشتی بر اساس استاندارد ISO 19030 ایجاد می شود. این موضوع عملکرد بهتر کشتی، افزایش ماموریت ها و کاهش هزینه ی نگهداری کشتی را به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا