اخبار

گزارش جدید VDMA: رشد صنعت ماشین سازی پلاستیک و لاستیک آلمان امسال چه قدر خواهد بود؟/ تاثیر Brexit

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  به طور کلی رشد تولید ماشین آلات در کشور آلمان نسبت به کل دنیا بیشتر است. تولیدکنندگان آلمانی همچنان به عنوان صادرکنندگان پیشرو در دنیا شناخته می‌شوند. رویکرد مثبتی نسبت به سال 2018 نیز در این زمینه وجود دارد.

تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان انتظار دارند در سال جاری رشد فروشی تا 4 درصد را تجربه کنند. 
 Ulrich Reifenhäuser رئیس انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک VDMA می‌گوید :”رشد فروش و صادرات فوق العاده در سال در نیمه‌ی دوم سال 2016 بسیار غیر منتظره بود. این مساله موجبات شادی تولیدکنندگان را فراهم نموده است. در نیمه‌ی دوم سال 2016 رشد شاخصی در صادرات این ماشین آلات صورت گرفته که رشد فروش را به طور کلی در سال 2016 تا 5/1 درصد افزایش داد.”
این شخص اضافه کرد که :”روند پویا و ادامه دار اقتصاد در دنیا نیاز به ماشین آلات تولیدی کشور آلمان را افزایش خواهد داد. البته به طور قطع نمایشگاه بسیار موفق K2016 این راه را برای تولیدکنندگان بسیار آسان تر و موفقیت آمیزتر نمود و منجر به رشد فروش آن‌ها شد.”
فروش دستگاه‌های آلمانی با رشد 6 درصدی به ارزش 7/4 میلیارد یورو رسیده که به طور کلی از متوسط جهانی بسیار بیشتر می‌باشد. میزان رشد فروش متوسط در جهان3/1  درصد بوده و در سال 2016 به 34/9 میلیارد یورو رسید. 
چین نیز به عنوان یک بازار فروش در حال حرکت به سمت جلو است!
پس از 3 سال کاهش، صادرات به کشور چین در سال 2017 رو به رشد می‌باشد. پس از یک نزول تدریجی در یک چهارم اول سال 2017 تا 1/7 درصد، انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده در سال جاری صادرات به کشور چین مجددا افزایش یابد. 
صادرات به ایالت متحده که بزرگترین بازار ماشین آلات آلمانی محسوب می‌شود نیز در یک چهارم اول سال 2017 در مقدار بالایی قرار داشت. حتی درصد بالایی از رشد فروش به مکزیک نیز وجود دارد. در همین دوره فروش ماشین آلات به کشور مکزیک تا 58/3 درصد رشد داشته است. صادرات این دستگاه‌ها به کره‌ی جنوبی نیز تا 4/4 رشد داشته و این کشور را به سومین بازار بالقوه تبدیل نموده است.
از طرف دیگر کشور انگلستان به دلیل تاثیرات Brexit و خروج از اتحادیه‌ی اروپا خرید کمتری را انجام داده به طوری که صادرات ماشین آلات به این کشور تا 31 درصد کاهش نشان داده است. این مساله باعث شده است که در لیست 10 کشور اصلی مقصد صادرات، انگلستان از مقام چهارم به هشتم افول نماید.

آلمان همچنان پیشرو در عرصه‌ی صادرات

در سال 2016 حجم صادرات آلمان تا 9/4 میلیارد یورو افزایش یافت. از آنجایی که به طور کلی تجارت ماشین آلات لاستیکی و پلاستیکی در دنیا 1 درصد افزایش یافته است، آلمان با رشد تجارت 22/8 درصدی مقام ویژه‌ای را در این صنعت در دنیا کسب کرده است. کشور چین نیز با کاهش 14/7 درصدی این صنعت روبرو بوده است. به گفته‌ی رئیس انجمن VDMA، کشور چین در حال از دست داده مقام خود در این مسابقه‌ی فرضی می‌باشد. 

نیاز آلمان به ماشین آلات خارجی!

بازار محلی آلمان نیز در سال 2016 افزایش یافته است. رقیبان خارجی هم از این فرصت استفاده کرده‌اند به طوریکه واردات به آلمان با رشد 8/9 درصدی به 12 میلیارد یورو رسیده است. اتریش از جمله اصلی‌ترین تامین‌کنندگان دستگاه به آلمان شناخته شده است. این کشور تا به حال بیشترین فروش دستگاه را به آلمان داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا