اخبار

گزارش عملکرد هفت ماهه صنعت پتروشیمی: تامین داخل به گرد پای صادرات هم نرسید!

بسپار می نویسد، مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در مهرماه امسال بالغ بر 3.81 میلیون تن بوده است که از این مقدار یک میلیون و 124 هزار تن به فروش داخلی و یک میلیون و 557 هزار تن به صادرات اختصاص یافت. 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی،گزارش های آماری عملکرد کل صنعت پتروشیمی نشان می دهد، این صنعت ارزش آفرین در مهره ماه امسال بیش از سه میلیون و هشتصد هزار تن تولید داشته است که از این میزان یک میلیون و 124 هزار تن به فروش داخلی (به ارزش 22904.3 میلیارد ریال)، یک میلیون و 557 هزار تن (به ارزش584.4 میلیون دلار) به صادرات اختصاص یافته است.
همچنین، با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز 31 هزار ریال مجموع فروش کل این صنعت در اولین ماه پاییزی امسال، دو میلیون و 681 هزار تن (به ارزش 1323.3 میلیون دلار) بوده است.
گفتنی است، به ترتیب مجتمع های پتروشیمی ارومیه، شیراز، رجال، بیستون، فن آوران، پلیمرکرمانشاه،کربن ایران، تبریز،لاله، خراسان، غدیر، قائد بصیر واهتمام جم بالاترین عملکرد تولید در این ماه را محقق کرده اند. 

عملکرد هفت ماهه تولید صنعت پتروشیمی 

تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا مهرماه بالغ بر 28 میلیون و 753 هزار تن بوده است که این میزان تولید نسبت به ظرفیت اسمی 73 درصد و نسبت به برنامه تولید 84 درصد رشد داشته است.

از میزان کل تولید این صنعت در مدت یاد شده فوق، سهم 20 مجتمع پتروشیمی در منطقه ماهشهر بیش از 10 میلیون و 228 هزارتن، 14 مجتمع پتروشیمی در منطقه عسلویه 12 میلیون و 866 هزار تن و سهم 19 مجتمع پتروشیمی در سایر مناطق کشور 5 میلیون و 658 هزار تن بوده است. 

عملکرد هفت ماهه بازرگانی صنعت پتروشیمی 

فعالیت های بازرگانی صنعت پتروشیمی در هفت ماهه امسال حاکی از فروش کل بیش از 20 میلیون و 471 هزار تن بود که از این میزان سهم فروش داخلی 8 میلیون و 728 هزار تن و سهم صادرات نیز 11 میلیون و 742 هزار تن است.
بر اساس این گزارش، از مجموع فروش داخلی در هفت ماهه امسال سهم مجتمع های پتروشیمی منطقه ماهشهر 3 میلیون و 306 هزار تن، سهم مجتمع های واقع در عسلویه بیش از 4 میلیون تن و مجتمع های مستقر در سایر مناطق یک میلیون و 415 هزار تن بوده است.
در بخش صادرات پتروشیمی نیز سهم ماهشهر دو میلیون و 954 هزار تن، سهم عسلویه 6 میلیون و 665 هزار تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور دو میلیون و 122 هزار تن بود.
ارزیابی فروش در ماه مورد گزارش نشان می دهد که پتروشیمی زاگرس از نظر مقدار و پتروشیمی نوری از نظر ارزش بالاترین عملکرد صادراتی را به خود اختصاص داده اند.
همچنین، پتروشیمی بندر امام از نظر مقدار و پتروشیمی پارس از نظر ارزش، شرکت های فعال دربخش فروش داخلی بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا