اخبار

گفتگوی بسپار با علیرضا آذربرزین، مدیر عامل برزین صنعت: تولید دستگاه های بادکن تمام اتوماتیک برای نخستین بار در ایران

بسپار می نویسد، علیرضا آذر برزین در گفتگو با خبرنگار بسپار گفتاین شرکت دانش­ بنیان و دارای دو ثبت اخترع در زمینه دستگاه­ های تمام اتوماتیک بادکن PET است. این دستگاه ­ها تاییدیه پارک علم و فناوری و همچنین گواهی ثبت اختراع را  اخذ کرده ­است.

تیراژ تولید دستگاه ­های ما از 2000 تا 14000 بطری در ساعت به صورت اتوماتیک و continue است. برای نخستین بار و در سال 82 این دستگاه را ساختم ولی حدود 3سال پیش به ثبت اختراع شد. به دلیل تیراژ بالای این دستگاه در ساعت و گزینه­ هایی که در این دستگاه تعبیه شده­است از جمله ذخیره انرژی و سیستم بازیابی هوا که موجب کاهش 30 درصدی مصرف برق و باد می­شود، دستگاه به صورت continues است یعنی به خط تولید پرکن نصب می­شود.

یک بخش بادکن و بخش پرکن داریم. مابین این دو، ماشینی به نام آنستنامبر قرار می گیرد که موجب ردیف کردن بطری­ها می­شود. (بطری­ها در دستگاه بادکن ردیف و به سمت دستگاه پرکن هدایت می­شود.) ماشینی که ساخته ­ایم فاقد این واسطه است و زمانی که بطری تولید می­شود مستقیما به خط پرکن متصل می­شود.

ماشین ­آلات با توجه به تیراژ 11 هزار و 14هزار فضای کمتری را اشغال می­کنند، همچین راندمان بالاتر و کارکرد بسیار ساده­ای به دلیل هوشمندی دستگاه دارند.

وی از میزان استقبال این دستگاه و مشکلات نمونه ­های خارجی می­گوید: در بازار ایران رقیبی برای ما وجود ندارد. این دستگاه با تکنولوژی روز اروپا و آمریکا ساخته می­شود. ماشین­ آلات چینی قیمت بسیار کمتری­ از دستگاه ما دارند ولی کیفیت دستگاه ما بسیار بالا است. خریدار پس از یک سال متوجه خواهد شد که ماشین چینی کارایی و کارکرد لازم را برایش نداشته­است. با ماشین­آلات اروپایی قابل رقابت هستیم، به هیچ عنوان نمی­توانند در کیفیت و قیمت با ما رقابت کنند. همچین به کشورهای عراق، اففانستان صادرات داریم. در حال تاسیس دفتری جهت صادرات به ترکمنستان هستیم.

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

 



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا