گفتگوی بسپار با مهدی درویش، مدیرعامل گروه صنعتی درویش: بازاریابی تلگرامی از نمایشگاهی کارآمدتر است!

بسپار/ ایران پلیمر مهدی درویش، مدیرعامل گروه صنعتی درویش در گفتگو با خبرنگار بسپار گفت: ما تولید کننده ی پمپ های فلزی و پلیمری جهت استفاده در صنایع آبیاری و باغداری هستیم. اکنون که هفتاد سال دارم، میتوانم بگویم حدود 40 الی 50 سال در صنعت سابقه داریم. ظرفیت های پمپ های پلیمری متفاوت است و به حرارت، غلظت و ارتفاع مورد نظر مشتری بستگی دارد. بر اساس کارکردی که مشتری از پمپ مد نظر دارد، ما نزدیکترین محصول به منظور مورد نظر را به آنها معرفی میکنیم.
پلی پروپیلن مواد اولیه این پمپ ها هستند. از دستگاه تزریق برای ساخت پمپ ها استفاده میکنیم. تفاوت ما با دیگر فعالان بازار، اطلاعات فنی و مشتری مداری ماست. یک نوع پمپ پلیمری بزرگ هم تولید میکنیم که برای استخراج نفت به کار میرود.
از نظر من مشکل نمایشگاه اگروفود این است که شاید حدود ده درصد از بازدیدکنندگان آن مشتری و صنعتگر باشند و 90 درصد دیگر عامه مردم هستند که بیشتر برای تماشا به نمایشگاه آمده اند. در واقع بازدید کننده تخصصی در نمایشگاه کم یافت میشود. به نظرم این روزها بازاریابی تلگرامی بسیار پرکاربرد تر و کم هزینه تر از بازاریابی نمایشگاهی به شکل سنتی و اینگونه است. حداقل در سطح ایران. البته که در این سطح حداقل سالی یکبار اینجا با همکارانم دیدار میکنیم و همین یکجا جمع کردن صنعتگران یک رویداد مثبتی است. اما بارها شده که مشتری از طریق تلگرام من را پیدا کرده و ارتباط پایدار مانده و با خرید بیشتر و اعتماد بیشتر، همکاری دوجانبه افزایش یافته است.