اخبار

گفتگوی بسپار با مهدی درویش، مدیرعامل گروه صنعتی درویش: بازاریابی تلگرامی از نمایشگاهی کارآمدتر است!

بسپار/ ایران پلیمر مهدی درویش، مدیرعامل گروه صنعتی درویش در گفتگو با خبرنگار بسپار گفت: ما تولید کننده­ ی  پمپ­ های فلزی و پلیمری جهت استفاده در صنایع آبیاری و باغداری هستیم. اکنون که هفتاد سال دارم، می­توانم بگویم حدود 40 الی 50 سال در صنعت سابقه داریم. ظرفیت­ های پمپ­ های پلیمری متفاوت است و به حرارت، غلظت و ارتفاع مورد نظر مشتری بستگی دارد. بر اساس کارکردی که مشتری از پمپ مد نظر دارد، ما نزدیکترین محصول به منظور مورد نظر را به آن­ها معرفی می­کنیم.

پلی ­پروپیلن مواد اولیه این پمپ ­ها هستند. از دستگاه تزریق برای ساخت پمپ ها استفاده می­کنیم. تفاوت ما با دیگر فعالان بازار، اطلاعات فنی و مشتری مداری ماست. یک نوع پمپ پلیمری بزرگ هم تولید می­کنیم که برای استخراج نفت به کار می­رود.

از نظر من مشکل نمایشگاه اگروفود  این است که شاید حدود ده درصد از بازدیدکنندگان آن مشتری و صنعتگر باشند و 90 درصد دیگر عامه مردم هستند که بیشتر برای تماشا به نمایشگاه آمده ­اند. در واقع بازدید کننده تخصصی در نمایشگاه کم یافت می­شود. به نظرم این روزها بازاریابی تلگرامی بسیار پرکاربرد تر و کم هزینه تر از بازاریابی نمایشگاهی به شکل سنتی و اینگونه است. حداقل در سطح ایران. البته که در این سطح حداقل سالی یکبار اینجا با همکارانم دیدار می­­کنیم و همین یکجا جمع کردن صنعتگران یک رویداد مثبتی است. اما بارها شده که مشتری از طریق تلگرام من را پیدا کرده و ارتباط پایدار مانده و با خرید بیشتر و اعتماد بیشتر، همکاری دوجانبه افزایش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا