اخبار

گفتگوی EPPM با مدیر شرکت WINTEC در مورد بازار ایران، حضور در ایران نوعی “دژا وو” است!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مدیر عامل شرکت WINTEC آقای Peter Auinger و همکارانش در شرکت ENGEL بیشتر از آنچه که هرکس فکرش را بکند با بازار ایران آشنایی دارند. شرکت WINTEC یک شرکت چینی زیرمجموعه‌ی شرکت اتریشی ENGEL بوده که محصولاتی کمی ساده تر از ENGEL ولی با کیفیت مشابه را تولید می‌نماید. دلیل اصلی این موضوع این است که هیچگاه وقفه ای بین کسب و کار شرکت مادر یعنی ENGEL با فرآیندکاران پلاستیک در ایران پیش نیامده است. آقای Auinger برای اولین بار در سال 1980 به ایران سفر کرد. او رشد بازار WINTEC در ایران را نوعی “دژا وو” خطاب کرد چراکه سابقا این شرکت بازار خود را در ایران دارا بوده است و تنها مربوط به زمان حال نمی شود.

طبق گفته‌ی آقای Auinger :”ایران به طور قطع بازار بسیار خوبی را برای ماشین آلات قالب گیری تزریقی متوسط رو به بالا دارا می‌باشد. البته در تمام دنیا این بازار بالقوه وجود دارد ولی ایران پیشینه‌ی بازاری بسیار خوبی را در خرید محصولات ENGEL که به عنوان شرکت مادر WINTEC محسوب می‌شود دارا بوده است. حضور طولانی مدت ENGEL در ایران شرایط را برای حضور ما نیز مساعد کرده است.”

این شخص اضافه کرد :”تمام امور مالی، کارهای اداری و شرایط سازمانی ما در حال حاضر در ایران وجود داشته و همین مساله شرایط را برای کسب و کار ما بسیار ساده می‌نماید. چنین به نظر می‌رسد که اگر ما تصمیمی را امروز برای حضور در بازار ایران بگیریم، فردا شرایط اجرایی شدن آن برای ما وجود دارد.”

در این مصاحبه معاونت مدیر عامل شرکت ENGEL یعنی آقای Franz Füreder نیز حضور داشت. طبق گفته‌ی این شخص :”ایران صنعت بسیار بزرگی پلاستیک را داراست به طوریکه حتی در زمان تحریم‌ها نیز با چین مبادلاتی را دارا بوده و چین ماشین آلات تولیدی خود را به این کشور ارسال می‌کرد.”

آقای Auinger اضافه کرد که :”این مساله بسیار مهم است که تحریم‌ها برطرف شده است. این رفع تحریم‌ها تحرک بیشتری را به ایران داده و این انگیزه را در آنان ایجاد کرده که جستجو کنند و ببینند چه فناوری‌های نوینی را می‌توانند از سراسر دنیا به سمت خود بکشانند.”

او اضافه کرد که به طور کلی تحولات مداومی در این صنعت در دنیا وجود دارد. او خاطر نشان کرد که ترکیه هم در معرض پیشرفت‌های شگفت انگیزی قرار خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا