اخبار

گفتگو با کریم حسینی علی آبادی، مدیرعامل تولیدی شیمیایی پارس سیمین: رنگ های تنفس پذیر برای نخستین بار درکشور

بسپار/ایران پلیمر می نویسد،  کریم حسینی علی آبادی، مدیرعامل شرکت تولیدی شیمیایی پارس سیمین، فوق لیسانس مهندسی شیمی در گفتگو با بسپار گفت:  حدود 20 سال سابقه­ ی کار در صنعت رنگ و رزین دارد. شرکت تولیدی شیمیایی پارس سیمین تولیدکننده ­ی انواع رنگ­ های ساختمانی و صنعتی است که در شمال کشور فعالیت می­کند. 

محصولات این شرکت به دو دسته­ ی کلی تقسیم می­شود. محصولات پایه آبی و محصولات پایه حلال. محصولات پایه آبی صرفاً در صنعت ساختمان کاربرد دارند و به رزین­ های اکریلیک و هم­چنین رزین ­های پلی وینیل استات تقسیم می­شوند. در بخش رنگ­ های ساختمانی، رنگ ­های آلکیدی نیز از سوی این شرکت عرضه می­شود. رنگ ­های آلکیدی جهت مصارف صنعتی مثل سوله ­ها و رنگ­ های تعمیری، رنگ­های اپوکسی برای موقعیت­ هایی که مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیاز است و رنگ­های پلی ­یورتان، آکریلیک، ترافیک، استخری و رنگ­های مختلف دیگر بر حسب سفارش مشتریان از سوی شرکت تولید می­شود. محصولی که اخیراً شرکت قصد وارد کردن آن به بازار را دارد، رنگ جدید SREP (silicon-resin emulsion paint) که نوعی رنگ تنفس پذیر است، می باشد. در واقع در حالت عادی، در شرایط رطوبتی و در معرض بارندگی، رنگ­ ها دچار آماس و تورم می­شوند و دوام رنگ پایین می ­آید، که فناوری موجود در این رنگ های جدید باعث می­شود بخار آب از درون آن به بیرون منتقل شود و در عین حال به دلیل ریز بودن منافذ قطرات آب از بیرون به داخل نفوذ نمی­ کنند. این فناوری باعث افزایش دوام رنگ در مناطق مرطوب می­شود. البته شرکت در حال حاضر نمونه­ ی آزمایشگاهی این محصول را تولید و برای آکادمی واکر در دبی ارسال کرده و تاییدیه گرفته است. فناوری پایه­ ی این رنگ داخلی نیست. شرکت ما رزین اولیه را از آلمان وارد کرده و در داخل کشور فرآیندی را روی آن انجام می­دهد. رنگ SREP به صورت آزمایشی در یک هایپر مارکت مورد استفاده قرار گرفته است و در وضعیت بررسی کیفیت محصول با تغییر فصل به صورت عملی است. این محصول از سال آینده وارد بازار خواهد شد و احتمالاً برای اولین بار است که در ایران تولید می شود. با استفاده از مواد افزودنی خالص و تلفیق فیلرهایی با اندازه ذرات مختلف تخلخل­ هایی در رنگ ایجاد می­شود که بخار را به بیرون منتقل می­کند.
وی در ادامه درباره جایگزینی رنگ های حلال پایه گفت: …

(ادامه دارد…) 

متن کامل این مقاله را در شماره 182ام دوماهنامه پوشرنگ که در آبان ماه منتشر شده است بخوانید. 


در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا