اخبار

گفت‌و گوی بسپار با مسعود شرکتی، مدیرعامل شرکت رنگ سایف: دانش فنى تولید رنگ در کشور بسیار قدیمی است

بسپار/ایران پلیمر مسعود شرکتی، مدیر عامل شعبه ایران رنگ سایف است. که از سال 2016 در این شروع به فعالیت کرد است. رنگ سایف (مشارکت دو شرکت از ایتالیا و ترکیه) از بزرگترین تولیدکنندگان رنگ‌های دکوراتیو ساختمانی و آکریلیک می‌باشد که هم‌اکنون محصولات آن به 60 کشور جهان صادر می‌شود.

شرکتی: ما با تولید بیش از 40 نوع محصول دکوراتیو و 50 نوع محصول آکریلیک داخلی و نمای خارجی ساختمان در این زمینه به نوعی رکورددار محسوب می‌شویم و توان تولید شرکت ما چیزی در حدود 3000 تن انواع رنگ در سال است. هم‌اکنون شرکت ما محصولات خود را به 60 کشور جهان صادر می‌کند.

بسپار- آیا محصولات آب پایه هم تولید می‌کنید؟ دنیای آینده پوشش‌های ساختمانی به سمت کدام رنگ‌هاست؟
شرکتی: بله. شرکت سایف دارای رتبه چهارم جهان در تولید انواع رنگ‌های آکریلیک تخصصی می‌باشد.

بسپار: چرا در ایران سرانه مصرف رنگ پایین‌تر از متوسط جهانی؟
شرکتی: متاسفانه به دلیل عدم آگاهى و اطلاعات عمومى مصرف‌کنندگان، همچنان از رنگ‌هاى روغنى و سنتتیک، که صرفا باید مصارف صنعتی داشته باشند، در بناهاى مسکونی استفاده می‌شود که این امر باعث ایجاد مشکلات و مضراتی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شود که در نهایت باعث ممانعت از اجراى رنگ در دراز مدت توسط مصرف‌کنندگان می‌شود.

بسپار- چرا تولیدات داخل کشور هزینه تمام شده بالایی دارند و برای صادرات گفته می شود قابل رقابت نیستند؟ آیا قبول دارید یا نه؟
دهقانی: به صورت نسبى بله و دلیل عمده‌ی بالا بودن هزینه تمام شده دشواری‌های واردات و تأمین مواد اولیه و نهایتأ بازار سیاه به وجود آمده در کشور است.

بسپار- آیا صنعت رنگ را در کشور صنعت به روزی می شناسید؟
شرکتی: به نظر بنده دانش فنى در تولید رنگ در کشور بسیار تاریخ گذشته است و از علم روز دنیا فاصله زیادی دارد و چون بازار مصرف وجود دارد و تغییر دیدگاه و آگاهى این بازار براى تولیدکنندگان و دست اندرکاران این صنعت هزینه‌هاى زیادى را در بر دارد، بنابراین تلاشى براى بروزرسانى صورت نمی‌گیرد و همچنان محصولات و روش‌هاى بسیار قدیمی و منسوخ شده درحال ادامه و اجرا می‌باشد که این امر باعث عقب ماندن این صنعت از دیگر کشورهاى جهان شده است.

بسپار- وضعیت سرمایه‌گزاری و توسعه در صنعت رنگ و رزین کشور را در شرایط اقتصادی فعلی چگونه پیش بینی می‌کنید؟
شرکتی: چنان‌چه دانش فنى به روزى وجود داشته باشد سرمایه‌گذارى در این صنعت پر سود و موفق می‌باشد ولى با روش‌هاى سنتى و قدیمى خیر.

بسپار- راهکار شما برای بقای حرفه ای در دوران کرونا چه بوده است؟
شرکتی: با به حداقل رساندن میزان تولید و مدیریت هزینه و نیز مدیریت قیمت گذارى سعى در گذراندن این بحران کرده ایم.

بسپار- و در آخر؟
شرکتی: از خداوند متعال آرزوى موفقیت به تمامى دست‌ اندکاران صنعت رنگ و آرزوى تولید محصولات در کلاس جهانى را می‌نماییم. با سپاس از شما

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۲۱۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا