اخبار

گفت و گوی بسپار با امید کوشکی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: اتاق بازرگانی باید امتیاز برگزاری ایران پلاست را بگیرد

بسپار می نویسد، انجمن تولیدکنندگان مستربچ که در مجمع اخیر، عنوان “کامپاند” را نیز به نام خود افزود، از جمله انجمن هایی است که در طی سالهای اخیر نشان داد با همراهی اعضای خود، توانسته اهدافی را ترسیم و با برنامه به سوی دستیابی به آنها حرکت کند.

این انجمن نخستین پاویون ایران در نمایشگاه Chinaplas 2017 را با حضور اعضای خود برپا کرد و در مقابل اعضای یاد شده، یارانه ی دولتی حضور در نمایشگاه را تماما برای تقویت بنیه مالی انجمن در اختیار هیات مدیره قرار دادند.
هر چند رویکرد تشکل ها در تعامل با برگزارکننده نمایشگاه های داخلی تخصصی از جمله ایران پلاست، هرگز با تعاریف فعالیت انجمن ها مطابق نبوده است و در بخش هایی به نظر می رسد این انجمن ها به مجری صرف در جانمایی غرفه برای اعضای خود تبدیل شده اند، با اینحال آقای مهندس کوشکی، رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند نقدی بر این دیدگاه داشت که با هم می خوانیم.

بسپار- ارتباط انجمن با برگزارکننده نمایشگاه در این دوره چگونه شکل گرفت؟ ظاهرا سالن هایی در اختیار انجمن قرارداده شد برای واگذاری به اعضا …

کوشکی: اختصاص سالن به اعضای انجمن، تصمیم هیات مدیره و نظر اعضا بود که همگی کنار هم باشند و از چندین ماه قبل، این مساله با روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی (برگزارکننده نمایشگاه) مطرح شد. طی جلسات مکرر برگزار شده و چانه زنی های صورت گرفته، بالاخره نتیجه حاصل شد. برای انتخاب سالن، جلساتی هم با اعضا و هم با دعوت از مدیر نمایشگاه، برگزار شد. هدف این بود که در نمایشگاه منافع و کرامت اعضا لحاظ شود تا نمایشگاه برای آنها بیشترین بازخورد را داشته باشد.

بسپار- محقق شد؟

کوشکی: بله. و در نهایت جانمایی اعضا در سالن هم توسط خود انجمن صورت گرفت. در جلسات مختلف هیات مدیره، در این خصوص خیلی بحث و تبادل تظر شد. شیوه های مختلف هم مطرح شد و در نتیجه با احترام به نظر اکثریت مقرر شد با توجه به متراژهای درخواستی و پلان ارایه شده توسط ستاد برگزاری، جانمایی بر اساس اولویت عضویت توسط دبیر انجمن، خانم مومنی انجام گیرد. هیچکدام از اعضای هیات مدیره تا روز آخر جانمایی از جای غرفه همکاران با خبر نبودند.

بسپار- به نظر شما این کار جزو وظایف انجمن هاست؟

کوشکی: البته، انجمن در وهله اول برای حضور در تمامی نمایشگاه سیاست گزاری و برنامه ریزی می کند. اینکه نمایشگاهی چقدر خروجی دارد، چقدر بازدید کننده دارد، استقبال از آن چگونه است، چه گریدی دارد و تمامی عوامل تاثیر گذار در مشارکت کردن در نمایشگاه سنجیده می شود.

(ادامه دارد)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ۱۸۰ ماهنامه بسپار ویژه نمایشگاه ایران پلاست بخوانید.

برای دریافت نسخه رایگان مجله می توانید با شماره های ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ و ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ داخلی ۳ سرکارخانم ارشاد تماس گرفته و یا برای دریافت اشتراک آنلاین از طریق همین سایت و یا شماره های یاد شده اقدام کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا