اخبار

گفت و گوی بسپار با امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند: برگزاری آنلاین کنفرانس مستربچ و کامپاند، بعد بین المللی آن را تقویت کرد

بسپار/ ایران پلیمر پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاند پلیمری پس از تعویق تاریخ، نهایتا قرار است در تاریخ های 30 مهر و اول آبان ماه به صورت آنلاین برگزار شود.

هر چند همه گیری ویروس کرونا در دنیا و در ایران سایه سنگینی بر فعالیت های علمی و رویدادهای صنعتی از جمله نمایشگاه های تخصصی داشته، این کنفرانس نخستین کنفرانسی خواهد بود که تحت شرایط جدید با به کارگیری مزیت هایی همچون حضور بیشتر سخنرانان خارجی، شانس خود را در جلب مخاطب خواهد آزمود. پس از این کنفرانس سمینار علوم و تکنولوژی پلیمرها نیز امسال به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

گفت و گویی داشتیم با امیر علیزادمنیر، دبیر انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند، برگزار کننده این کنفرانس.

بسپار- همه گیری ویروس Covid19 موجب شد کنفرانس در اسفندماه لغو و به تعویق بیفتد. چه شد که نهایتا تصمیم گرفتید آن را انلاین برگزار کنید؟

علیزادمنیر: همان طور که مستحضرید تمام امور اجرایی برای برگزاری کنفرانس پنجم در ماه های منتهی به اسفند ۹۸ انجام شده بود و ما مهیای برگزاری یک رویداد باشکوه در  صنعت مستربچ و کامپاند کشور بودیم که به واسطه گسترده شدن شیوع کرونا، جهت حفط سلامت همکاران و حاضران در کنفرانس و نمایشگاه جانبی، هیات مدیره انجمن تصمیم گرفت کنفرانس دو روز پیش از موعد برگزاری، لغو شده و به تعویق بیفتد.

با توجه به این که برگزاری این کنفرانس و بهبود فضای  علمی، تخصصی و فنی این صنعت یکی از رسالت های  انجمن است، تصمیم گرفته شد که پنجمین کنفرانس بین المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری به صورت آنلاین برگزار شود.

از سوی دیگر نامشخص بودن زمان رهایی از ویروس کرونا و همچنین پیشرو بودن انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران در همگام شدن با رویدادهای بین المللی در سراسر دنیا موجب شد بر برگزاری کنفرانس به صورت آنلاین مصمم تر شویم.

 

بسپار- برگزاری انلاین کنفرانس چه مزیت هایی داشت؟ قطعا به حضور ارایه دهندگان مقالات خارجی کمک کرد …  و احتمالا چه مخاطراتی داشت؟

علیزادمنیر: با همه تلاش هیات مدیره و دست در کاران برگزاری کنفرانس در اسفند ماه در نهایت حضور پنچ سخنران خارجی مورد تایید قرار گرفته بود. در حالی که در حال حاضر، حضور بیش از ۲۰ سخنران خارجی در کنفرانس قطعی ست و هر روز بر تعداد درخواست ها افزوده می شود.

از طرف دیگر به واسطه برگزاری آنلاین کنفرانس، تمامی اهالی این صنعت در دورترین نقاط کشور امکان حضور و بهره مندی از مقالات و مطالب را خواهند داشت.

پیدا کردن پلتفرمی که بهترین عملکرد را داشته باشد، شبیه ترین ساختار را نسبت به ارائه مقالات حضوری داشته باشد، کمترین اختلال را داشته باشه و پشتیبانی کامل و جامعی داشته باشد، زمان زیادی را از هیات مدیره، دبیر کنفرانس و بنده گرفت، و نهایتا پلتفرم زوم برای برگزاری آنلاین کنفرانس انتخاب شد.

 

بسپار- شما اولین کنفرانس آنلاین در این سطح در حوزه پلیمر هستید و بعد از شما ISPST خواهد بود. پیش بینی می کنید چند نفر در این کنفرانس شرکت کنند؟

علیزادمنیر: برآورد ما تا امروز فراتر از پیش بینی بوده و امیدوار هستیم در این مدت باقیمانده هم با حضور تمامی علاقمندان رویدادی درخور و شایسته ی نام این صنعت برگزار کنیم. پیش بینی می کنیم در حدود هزار نفر در ۲ روز کنفرانس وارد پلتفرم zoom شده و از مقالات  بهره مند شوند.

به زودی دبیر علمی کنفرانس، پروفسور حسین نازکدست و دبیر کنفرانس، خانم دکتر میررضایی گزارش کاملی از مقالات و داوری ها ارایه خواهند کرد.

در آخر از همه افراد فعال در زنجیره صنعت پتروشیمی دعوت می کنم فرصت حضور در این کنفرانس را مغتنم بشمرند و جهت حضور در کنفرانس برنامه ریزی دقیق و کاملی داشته باشند.

تمامی اطلاعات و آموزش های لازم از طریق سایت انجمن www.imbpa com و سایت کنفرانس www.imcpaconf.ir  و رسانه های مجازی انجمن و همکار اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا