اخبار

گفت و گوی بسپار با ایرج تاکی، سپهر پلیمر سپاهان: تولید کننده ی BOPET فودگرید در ایران هستیم

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، محصول جدیدی که سپهر پلیمر امسال به بازار ارایه کرده­، کاغذ مصنوعی و فیلم سفیدی است که پشت آن متالایز شده و  در بحث مقوا سازی­ های بهداشتی استفاده می ­شود. مزایای آن نسبت به دیگر محصولات موجود در بازار این است که سفید­تر است و گراماژ  پایین تر دارد و روی 70 است و  با متراژ بالا قابل خریداری و استفاده است.

فعالیت شرکت از سال 86 استارت آغاز شد و از سال 91 تا 92 در فاز عملیاتی شروع به ساخت تاسیسات و ساختمان ها کردیم و سپس واردات دستگاه­ها را شروع کردیم. در اردیبهشت 95 اولین محصول تولیدی ما به بازار عرضه ­شد. از محصولات اصلی ما فیلم پلی­ استر برای بسته بندی مواد غذایی BOPET است که فعلا تنها تولید کننده­ ی آن در ایران هستیم. به تولید CPP نیز می­پردازیم و خط دوم ما که به تولید BOPP اختصاصا دارد حوالی ماه آینده شروع به کار می­کند.

کاربرد محصولات پلی­ استر عمدتا در صنایع بسته بندی با خاصیت عایق بالا است که با افزایش آن، میزان ماندگاری محصول در بسته ­بندی افزایش پیدا می ­کند. این محصولات به دلیل قابلیت چاپ پذیری و شفافیت بالا در تمامی صنایع قابلیت استفاده ­دارد اما حساسیت بالای آن موجب استفاده ­ی عمده در بسته بندی ­های غذایی شده است. خوشبختانه با تولید بی­رقیب این محصولات توانسته ­ایم تا حد ممکن از واردات آن و خروج ارز از کشور جلوگیری ­کنیم.


(ادامه دارد…) 


متن کامل این مصاحبه را در شماره 184ام ماهنامه  بسپار که در دی ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا