اخبار

گفت و گوی بسپار با ایمان رحمانی، صنایع ماشین سازی ایران پک رحمانی: خطوط بسته بندی ساخت ما، دورریز و هدررفت مواد پلاستیک ندارند

بسپار/ ایران پلیمر مدیرعامل صنایع ماشین سازی ایران پک رحمانی در نمایشگاه اگروفود و در گفتگو با خرنگار بسپار گفت: تخصص ما طراحی و ساخت ماشین آلات و خطوط اتومات بسته بندی است. در این نمایشگاه، دستگاه بسته بندی شرینک پک، ماشین ­های درپوش گذار و ردیف کن را ارایه کرده ایم.

از سال 1378 شروع به راه اندازی شرکت کردیم. دستگاه درپوش گذار که روی بسته بندی ­های آسان  باز شو easy open)) مانند بسته بندی رب و کمپوت استفاده می­شود، در کنار دستگاه شرینک پک که از فیلم­ های پلیمری استفاده می ­کند از محصولات پر طرفدار ماست.

بیشتر لوازم ساخت دستگاه ­ها تولید داخل است که با این روش از تولید داخلی نیز حمایت می­کنیم. بخشی نیز که در ایران تولید نمی­شود از بهترین کیفیت­ های بین­ المللی است. مکانیک دستگاه به گونه ­ای است که دور ریز و هدر رفت مواد پلاستیکی ندارد و کار اپراتور با آن بسیار ساده است. ما دستگاه درپوش گذار را سال گذشته رونمایی کردیم که در حال حاضر مورد استفاده برندهای بزرگ و مطرح قرار گرفته است.

دستاوردمان از نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل، کمتر  بوده که شاید به علت نوسانات اقتصادی اخیر باشد. از طرفی اولین روز نمایشگاه جمعه بود که بازدید همیشه کم است. اگر دو روز آخر نمایشگاه مصادف با آخر هفته می­شد شاید از بازخورد مطلوب تری بهره مند می­شدیم.

از طرفی اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه در سطح شهر تهران خیلی ضعیف عمل کرد. ما که در مشهد کار و فعالیت می­کنیم برای نمایشگاه ­های این چنینی و بین ­المللی از بنرها و تبلیغات تلویزیونی آگاه می­شویم. البته صحیح است که نمایشگاه، تخصصی است و مخاطب عام ندارد اما شاید با آگاهی رسانی گسترده تر بشود متخصصان بیشتری را به نمایشگاه آورد. فکر می­کنم این تبلیغات ضعیف میزان بازخورد نمایشگاه را به یک چهارم تقلیل داده است.

از طرفی قیمت مواد اولیه پلیمری خیلی بالا رفته که قیمت بسته بندی و در نهایت کالای مصرفی نهایی را بالا می­برد. اگر بازار مواد اولیه به نوعی ثبات برسد، کل این مجموعه آرامش و توان بیشتری برای تولید خواهند یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا