اخبار

گفت و گوی بسپار با حمیدرضا ابراهیمی، صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام: راه اندازی اولین شهرک صنعتی خصوصی در شیراز

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، اولین شرکت دانش بنیان ایران در بخش قطعات لاستیکی هستیم. قطعات همه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاصلاب و غیره را تولید می­ کنیم.

در حال تاسیس اولین شهرک صنعتی خصوصی ایران در شیراز هستیم و علاوه بر کارخانه تولید قطعات لاستیکی، احداث کارخانه­ ی دیگری با یک خط تولید اکسترودر و بنبوری جدید را هم در دستور کار داریم. در حال حاضر ماهانه 30 تن ظرفیت تولید قطعه داریم که ظرف 2 ماه آینده به 4 برابر میزان فعلی یعنی 120 تن در سال خواهد رسید.

ظرفیت دستگاه اکسترودر که از شرکت کراس مافای آلمان خریداری کرده ایم 340 کیلوگرم در ساعت است و قطعه های طولی آن تا پروفایل 10 سانتی متر قابلیت طراحی دارد و قطعه ­ای با کیفیت و پخت بسیار یکنواخت ارایه می­کند. هرچه پخت بهتر باشد ضمانت طول عمر قطعه افزایش خواهد یافت که البته بستگی به سفارش دارد. از آن جهت که در بازار خودرو وارد شده­ ایم برای معرفی تولیداتمان در این زمینه از جمله قطعات نواری شیشه ­های ماشین در تهران پلاست هم شرکت خواهیم کرد.

درزگیر های خودرو، شیت های لاستیکی و غیره را در سبد محصولی خود داریم. هرچند درحال حاضر اکثر مواد اولیه از کشورهای اروپایی وارد می­شود اما چون دانش­بنیان هستیم مواد اولیه را لزوما باید از داخل تهیه کنیم. طی قراردادی که در حال امضا با ستاد نانو هستیم در این بخش خودکفا خواهیم شد.

بسته به شرایط کارکرد، فهرستی برای مشتری ارسال می­کنیم تا بدانیم قطعه تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد و انتخاب مواد اولیه و تولید را بر این اساس انجام می­دهیم.

البته اکثر الاستومرها را مستقیما از کره وارد می کنیم چون پتروشیمی ­ها توانایی تولید آن را ندارند. شیت های لاستیکی را تا عرض 1/6 دهم متر و طول نامحدود تولید می­کنیم و اخیرا روی چسبندگی لاستیک به فلز و افزایش طول عمر قطعه -علاوه بر افزایش خواص فیزیکی- کار می­کنیم. 


(ادامه دارد…) 



متن کامل این مصاحبه را در شماره 185ام  ماهنامه بسپار که در بهمن ماه منتشر شده است بخوانید. 





در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا