اخبار

گفت و گوی بسپار با حمیدرضا غفوری، مدیرعامل پویش ابزار پارس: قالبسازی، زنجیره ای که معیوب است

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، حمیدرضا غفوری به صورت رسمی کار خود را از تیر ماه سال۱۳۶۹در یک شرکت قالبسازی در مشهد آغاز کرد.

این شرکت در زمینه طراحی و ساخت قالب ­های تزریق پلاستیک و ماشین­ های تزریق پلاستیک فعال بود و از دانش روز و ماشین­ های مدرنCNCآلمانی و ژاپنی بهره می­برد. از اوایل سال۱۳۷۳او با برخی از دوستان خود کارگاه قالبسازی خود را تاسیس کرد و از اوایل سال۱۳۷۵

نیز با مجموعه ای دیگر واحد تولیدی دیگری را با برند دوریکا و تولید انواع لوازم بهداشتی و پلاستیکی ساختمان پایه­ گذاری کرد که همچنان به فعالیت خود ادامه می­دهد.   

غفوری از اواخر سال ۱۳۸۵ شرکت پویش ابزار را هم تاسیس کرد که مدیریت آن را هم اکنون بر عهده دارد. در رابطه با فعالیت این شرکت و آنچه در این صنعت در حال رخ دادن است با وی به گفتگو نشستیم. حمیدرضا غفوری، مانند دیگر فعالان صنعت در این سالها از آینده شاید تاریک اقتصاد کشور می­گوید.

 

بسپار – بیشتر روی ساخت چه انواعی از قالب تمرکز دارید؟

غفوری: شرکت پویش ابزار به صورت تخصصی بر روی طراحی و ساخت قالب­های تزریق پلاستیک که جهت تولید ظروف بسته­ بندی به کار می روند، از جمله قالب­هایی که برای تولید به روش IML هستند، تمرکز دارد. ما با دید تخصصی و با بهره­ گیری از دانش روز و ارتباط با متخصصان این صنعت در خارج از ایران این قالب­­ها را طراحی و با امکانات موجود در ایران آن­ها را تولید می­کنیم که عمده مشتریان ما هم درخواست هایی از این نوع قالب­ها دارند.

همچنین از سال ۱۳۸۶ به صورت تخصصی خطوط تولید ظروف IML را نیز طراحی، نصب و راه­ اندازی کردیم و تاکنون خطوط متعددی را در ایران به مشتریان تحویل دادیم که همگی در حال تولید هستند.

با توجه به تجارب قبلی و حضور یک دهه در صنعت تولید ظروف بسته­ بندی، می­توانم به این نکته اشاره کنم که این صنعت در ایران بسیار نوپا است و آینده بسیار روشنی برای آن وجود دارد.

 

بسپار- آنچه ساخت قالب را حرفه ای و متمایز می کند، چه مواردی است؟

غفوری: در خارج از مرزهای ایران با بهره­ گیری از ماشین­های مدرن و به روز دنیا و صد البته تجارب اساتید حرفه قالب­سازی و ماشین­کاری و همچنین با اطلاع از علم روز در صنعت فولاد­ و ابزار­سازی در کنار دانش مراکز علمی و دانشگاهی، اقدام به ساخت این نوع از قالب­های صنعتی می­کنند. ما نیز سعی کرده ایم ذره ­ای از آنچه در آنجا صورت می­گیرد را در ایران انجام دهیم.

البته به دلیل وجود تحریم­های اقتصادی از وجود ماشین­های روز این صنعت بی­بهره ماندیم، اما سعی می­کنیم این خلأ را با استفاده از تجربیاتمان کمرنگ کنیم.

بسپار- آیا برای ساخت قالب­ها تیم طراحی دارید؟

غفوری: بله قطعا انجام طراحی و ساخت قالب یک کار تیمی است و ما نیز همین مسیر را طی می­کنیم.

 بسپار- محصولات شما شامل چه خدمات پس از فروشی است؟

غفوری: بله. پس از ساخت قالب و تولید اولیه­ در شرکت پویش ابزار و ارایه نمونه­ ها به مشتری و اخذ تاییدی اولیه، قالب در محل مشتری و بر روی ماشین تزریق مورد نظر نصب و راه­اندازی می­شود و آموزش­های مورد نیاز به­ همراه دفترچه راهنمای قالب به مشتری تحویل داده خواهدشد. برای تمام قالب­هایی که توسط شرکت ارایه می­شود، یکسال گارانتی داریم. پس از اتمام گارانتی نیز، ارایه خدمات با پرداخت هزینه از سوی مشتری امکان­پذیر است.

 

بسپار- از چه نرم افزارهایی در طراحی قالب استفاده می شود؟

غفوری: ما برای طراحی و ساخت از روش های CAD/CAM و نرم افزارهای مربوطه و ماشین­های CNC بهره می­بریم.

 

 

(ادامه دارد…) 



متن کامل این مصاحبه را در شماره 185ام  ماهنامه بسپار که در بهمن ماه منتشر شده است بخوانید. 





در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا