اخبار

گفت و گوی بسپار با دانیال بهاری، پلی اکتیو: محصولات ما هیچ تفاوتی با مشابه خارجی آن ندارد!

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، پلی اکتیو در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با ایجاد گروه های متخصص شامل کارشناسان فنی و بازرگانی با تجارب چندین ساله، فعالیت خود را در زمینه تولید، توزیع و فروش محصولات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف آغاز کرد. این شرکت هدف خود را تامین نیاز های داخلی در زمینه مورد فعالیت خود عنوان می­ کند.

مهندس بهاری، مدیر فروش این شرکت در این گفت و گو به معرفی کاربرد ضد کف ها، نرمکن ها و ترکیبات سیلیکونی تولیدی در صنایع مختلف پرداخته است.  

 

بهاری: این شرکت با هدف تامین انواع ضدکف ها برای صنایع مختلف راه اندازی شد. ابتدای کار ما با دو صنعت نساجی و رنگسازی بود ولی با ارتقای کیفیت و تخصصی تر کردن محصولات خود توانستیم در صنایع مختلفی مانند کاغذسازی، حفاری های نفت و گاز، چسب و رزین و … وارد شویم.

اگر اجازه بدهید در مورد این ضدکف ها کمی توضیح بدهم:

ضدکف‌های پایه سیلیکونی، پلیمرهایی با ساختمان سیلیکونی هستند که به صورت امولسیون‌های پایه آبی یا روغنی عرضه می‌شوند. ترکیب سیلیکونی شامل سیلیکای آب‌دوست است که در روغن سیلیکونی دیسپرس شده است. ترکیب سیلیکونی همچنین ممکن است محتوی گلایکول‌های سیلیکونی یا دیگر مایعات سیلیکونی اصلاح‌شده باشد. ضدکف در واقع یک افزدونی شیمیایی است که سبب کاهش و مانع شکل گیری کف در طی فرایند شیمیایی می‌شود. از ویژگی‌های اصلی این ماده این است که به آسانی و به سرعت روی سطح کف گسترش می‌یابد، بدین صورت که به سمت سطح بین آب و هوا حرکت کرده و به داخل کف نفوذ می‌کند. این عمل باعث ترکیدن حباب‌های هوا و از بین رفتن سطح کف می‌شود. پس داشتن ویسکوزیتهْ پایین از مشخصه‌های ضروری ضدکف است تا به سرعت در سطح کف پخش شود.

عواملی که بر کارکرد ضدکف موثر هستند:

۱- حلالیت ۲ – اندازه قطره ۳- حضور ذرات ناسازگار با آب ۴ – نیروهای جانبی محیطی ۵ – کف کردن مکرر ۶ – رقابت شیمیایی اجزاء سازنده ۷ – تمرکز مواد در سطح ۸ – انواع نمک های محلول و غلظت آنها

در وضعیت عادی دستورالعمل کاربرد ضدکف بنا به شرایط، اختصاصی می‌باشد. در واقع، به ندرت جزییات و نحوه عملکرد ضدکف منتشر می‌گردد و در بیشتر مواقع از روش سعی و خطا برای تجویز ضدکف سازگار و مناسب استفاده می‌شود. در بسیاری از حالات، هنر شکستن کف و پیشگیری از کف به اندازه تولید کف پیچیده می‌باشد. این امر سبب شده است که در این زمینه مطالعات فراوانی روی پدیده کف کنندگی و عمل ضد کف انجام شود.

البته باید متذکر شد که ضدکف، عوامل کف زا را حذف و یا از نظر شیمیایی غیرفعال نمی‌کند بلکه پایداری ساختار کف‌های تولید شده را کاهش می ‌دهد.

شیمیایی پلی اکتیو توانسته است طی سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری ویژه در بخش تحقیق و توسعه، کیفیت ضدکف‌های تولیدی خود را به صورت چشم‌گیری ارتقا ببخشد. این مجموعه همواره تلاش خود را در جهت تولید محصولی که قابل رقابت با محصول مشابه خارجی باشد، به کار گرفته است. البته در این میان ثابت نگه داشتن قیمت ضدکف‌ها با توجه به وارداتی بودن بعضی از اقلام مورد مصرف در خط تولید، کاری دشوار بوده که این مهم توسط این مجموعه تحقق پیدا کرده است. امیدوارم این محصول در سال های آتی به صورت صد در صد داخلی در میهن عزیزمان و توسط این مجموعه تولید شود.

 

بسپار- شما هم کار تولیدی می کنید و هم بازرگانی. درست است؟ در چه حوزه هایی؟

بهاری: بله، محصولات پلی اکتیو به دو بخش تولیدی و بازرگانی طبقه بندی می­شوند. در بخش تولیدی به چهار دسته ی عمده ی انواع ضدکف ها، انواع نرمکن ها، سورفکتانت های صنعتی و روان کننده های رنگ تقسیم می شود و در بخش بازرگانی انواع فلوکولانت ها، سیلیکون ها و ترکیبات سیلیکونی عرضه می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا