اخبار

گفت و گوی بسپار با دکتر برمک قنبرپور، دبیر دومین همایش ملی چشم انداز اقتصاد صنایع پلاستیک: تاثیر متقابل اقتصاد و صنعت پلاستیک کشور/ راهبردها چیست؟

بسپار/ایران پلیمر انجمن ملی پلیمر ایران دومین همایش ملی چشم انداز اقتصاد صنایع پلاستیک را در روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه جاری و به صورت مجازی برگزار می کند. این همایش که در دوره اول با استقبال از سوی مدیران و دست در کاران صنعت پلیمر همراه بود، این بار به دبیری دکتر قنبرپور راهبری می شود. گفت و گویی اختصاصی با وی داشتیم که در ادامه می خوانید:

بسپار- آقای دکتر به عنوان دبیر دومین همایش ملی چشم انداز اقتصاد صنایع پلاستیک بفرمایید هدف از برگزاری این همایش توسط انجمن ملی صنایع پلیمر چه بوده است؟
قنبرپور: مهم ترین ماموریتی که انجمن ملی برای خود متصور است این است که بتواند از طریق برقراری ارتباط موثر با هم ذینفعانشان، صنایع پلیمر ایران را ارتقا دهد و هدف کلانی که بر این اساس در انجمن تعریف شده است بهسازی منابع انسانی بنگاه ها و تقویت دانش، مهارت و سطح رقابت پذیری آن هاست. در این راستا کمیسیون آموزش انجمن علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی مختلف تخصصی، عمومی و حوزه کسب و کار، از سال گذشته تصمیم گرفته است که همایشی در زمینه اقتصاد که یکی از چالشی ترین و مهم ترین حوز های مرتبط به صنایع پلاستیک ایران است برگزار کند.
اهداف اصلی این همایش عبارت است از:
1- شناساندن یک تصور کلی از اقتصاد صنایع پلاستیک ایران برای فعالان این حوزه در سال جاری
2- ایجاد یک ارتباط دو طرفه موثر بین فعالان اقتصادی و تصمیم گیران سطح کلان اقتصادکشور به منظور بررسی هرچه دقیق تر تاثیر سیاست های کلان اقتصادی برکسب و کار صنایع پلاستیک
3- ایجاد اشنایی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری پیش رو برای بنگاه های اقتصادی صنایع پلاستیک
4- بهبود سطح ارتباطات و تعاملات فضاهای دانشگاهی و پژوهشی با صنایع پلاستیک و تعریف پروژه های کاربردی این حوزه (فرآیند های تحقیق و توسعه بنگاه ها)

بسپار- بازخوردهای برگزاری دوره قبلی این همایش چه بود؟
قنبرپور: همایش قبلی در اردیبهشت ماه سال 1398 در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با حضور بیش از دویست نفر از صنعتگرن و نمایندگان سازمان های دولتی، خصوصی و مراکز تحقیقاتی طی یک روز برگزار شد. نظرسنجی های دقیق و سیستماتیکی از شرکت کنندگان همایش چه در خصوص سخنرانی ها و چه در خصوص پنل های برگزارشده انجام شد و نتایج تحلیلی آن ها خوشبختانه نشان می دهد که سطح رضایتمندی در اکثر موارد بسیار بالا بوده است. بازخوردهای به دست آمده چراغ راهی بود که بتوانیم از آن ها جهت پوشش کاستی ها و تقویت نقاط مثبت بهره بگیریم و از آن ها جهت تعریف محورهای همایش و عنوان سخنرانی ها و پنل ها در همایش آتی استفاده کنیم.

بسپار- در این دوره چه استراتژی برای ارایه سخنرانی ها پیش بینی شده است؟
قنبرپور: جهت شناسایی و تعریف عناوین سخنرانی ها و پنل ها جلسات مختلف در کمیته علمی همایش با ترکیبی از صاحب نظران حوزه اقتصادی کلان کشور و اقتصاد صنایع پلاستیک، فعالان حوزه کسب و کار صنایع پلاستیک و اعضای کمیسیون آموزش انجمن تشکیل شد. در این جلسات با بحث و بررسی های مختلف به این هفت محور رسیدیم:
1- پیش بینی شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال 1400
2- تاثیر روندهای جهانی بر اقتصاد صنایع تکمیلی در سال 1400
3-شناسایی فرصت های سرمایه گذاری پیش رو در صنایع پلاستیک از طریق تحلیل زنجیره ارزش
4- نقش تجارت منطقه ای، جهت گیری های تجاری و نقش رقبا در توسعه صادرات صنایع تکمیلی
5-بررسی تاثیر سیاست های اقتصادی کشور بررونق صنایع تکمیلی پتروشیمی
6- تحلیل نحوه اثرگذاری تنظیم گری بی طرفانه در ایجاد تحولات اقتصادی
7-ارایه نحوه بهره مندی از روش های مختلف تامین مالی، مزایا و محدودیت ها در سال 1400

بسپار- حضور در این همایش را برای چه گروه هایی مفید می دانید؟
قنبرپور: من حضور در این همایش را به تمام فعالان اقتصادی، علاقه مندان صنایع پلاستیک، تصمیم گیران و تصمیم سازان کلان اقتصادی در کشور خصوصا حوزه صنایع پتروشیمی و پلیمر، فعالان رسانه ای، فعالان تشکلی، پژوهشگران و مدرسان فعال در زمینه علوم پلیمر توصیه می کنم.

بسپار- آیا همایش به صورت صرفا آنلاین برگزار خواهد شد؟ یا به صورت های دیگر؟
قنبرپور: بله با توجه به گسترش شیوع ویروس کوید -19 و عدم وجود چشم انداز روشنی از کنترل آن در زمان برگزاری همایش، به جهت حفظ سلامتی و امنیت برگزار کنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان، همایش قطعا به صورت آنلاین برگزاری خواهد شد.

بسپار- کمیته علمی احتمالی و همکاران اصلی برگزاری کنفرانس چه کسانی هستند. آیا عناوین سخنرانی ها و سخنرانان مشخص شده است؟
قنبرپور: همان طور که عرض کردم کمیته علمی، ترکیبی از فعالان بخش خصوصی صنایع پلاستیک، متخصصان اقتصاد کشور، دانشگاهیان و اساتید این حوزه و اعضای کمیسیون آموزش انجمن بوده است و عناوین سخنرانی ها و سخنرانان و شرکت کنندگان پنل ها بر مبنای محورهای تعریف شده همگی نهایی شده اند.

بسپار- افراد چگونه می توانند در همایش شرکت کنند؟
قنبرپور: افراد با استفاده از لینک اینترنتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت خواهند توانست به راحتی در همایش شرکت کنند.

بسپار- آیا برگزاری همایش های دیگری در انجمن ملی پلیمر در سایر حوزه ها پیش بینی شده است؟
قنبرپور: بله، قطعا. همایش نوآوری را در سال گذشته برگزار کردیم. برگزاری همایش اقتصاد را به امید خدا از اردیبهشت ماه آغاز خواهیم کرد و همایش دیگری هم تحت عنوان صادرات توسط کمیسیون صادرات انجمن احتمالا در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا