اخباراخبار ویژه

گفت و گوی بسپار با سعید زمانی، مدیرعامل تکنوکار: 40 سال ساخت ماشین های تزریق پلاستیک و آسیاب

بسپار/ ایران پلیمر گروه صنعتی تکنوکار از سال 1355 اقدام به طراحی و تولید مجموعه متنوعی از دستگاههای تزریق پلاستیک و آسیاب کرده که این خطوط تولید در بسیاری از صنایع اعم از خودروسازی و تولید لوازم خانگی و صنایع غذایی به کار گرفته می شوند .

سعید زمانی، مدیر عامل شرکت ماشین سازی تکنوکار است. شرکتی که در ساخت ماشین های تزریق پلاستیک سابقه ای ۴۰ ساله دارد. تجهیزات جانبی همچون الکتروموتورها، شیرهای هیدرولیک، پمپ، PLC و قطعات برقی و … از دیگر محصولات این شرکت است.

زمانی گفت: هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه ایران پلاست این بوده که به عنوان یک ماشین ساز داخلی بتوانیم بخشی و سهمی از بازار را در دست گرفته و تامین کنیم.

در واقع زمانی ما وارد کننده همین ماشین آلات و تجهیزاتی بودیم که در حال ساخت آنها هستیم. ولی مدتی است که با مهندسی معکوس در داخل موفق به بومی سازی شده ایم. خوشبختانه تحریم ‌ها نه تنها مشکلی برای مجموعه ما به وجود نیاورد، بلکه عزم ما را برای ساخت در داخل کشور جزم کرده است.

همیشه طراحی و ساخت سخت است، در همه جای دنیا به خصوص ایران، این امر دشوارتر پیش می رود.

روز های سختی را پشت سر گذاشته ایم خصوصا به دلیل شرایط اقتصادی و همه گیری بیماری که امیدواریم در سال جدید اتفاق های خوبی برای ما و بقیه رقم بخورد.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ٢٢١ ماهنامه بسپار  که در نیمه اسفند ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا