اخبار

گفت و گوی بسپار با سعید زکایی، مدیرعامل شرکت پارسا پلیمر شریف/ برنده جشنواره برترین های فناوری نانو

بسپار می نویسد، این شرکت دانش بنیان در حوزه ترکیبات پیشرفته پلیمری فعالیت دارد و اولین شرکت دانش بنیان تایید شده در کشور بوده است که در سال 86 با همکاری دکتر باقری که استاد تمام دانشگاه شریف هستند، فعالیتش را شروع کرده است. محصولات ما در حوزه ­های مختلف از جمله قطعات خودروسازی، لوازم خانگی، بسته­ بندی و دیگر صنایع کاربرد دارد. طی این چند سال اخیر توانسته ­ایم بسیاری از کامپاندهای پلیمری را که وارداتی بوده بومی ­سازی کنیم و همچنین صادرات این محصولات را به کشورهای مختلف انجام دهیم. در واقع این شرکت برخواسته از تحقیقات و فعالیت‌های دانشگاهی بوده که از پروژه کارشناسی‌ارشد بنده و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در دانشکده مواد جمع بندی شده است و ماحصل آن سنگ بنای تأسیس چنین شرکتی شده است. هر محصولی که ما تولید می کنیم بسیاری از تحقیقات پایه آن ابتدا در دانشگاه شریف انجام می‌شود. برای بعضی از محصولات از جمله محصولات دوستدار محیط زیست شرکت، پروژه‌های کارشناسی‌ ارشد و دکتری تعریف شده است و از آن‌ها چندین مقاله علمی و ثبت اختراع حاصل شده و سپس تبدیل به محصولات صنعتی شده و به داخل بازار آمده است. در واقع هر محصول ما یک تاریخچه عمیق علمی را در دل خود دارد و براساس یک تحقیق کوتاه مدت نیست.

وی در ادامه در توضیح بخش تحقیق و توسعه شرکت پارساپلیمرشریف گفت: تحقیقات پایه محصولات ما در دانشگاه شریف و تحت راهنمایی و نظر دکتر باقری انجام می شود. در کنار آن یک مرکز نوآوری و فناوری داریم که علاوه بر آزمایشگاه، تجهیزات کامل تولید در سایز نیمه صنعتی را دارد و تحقیقات آزمایشگاهی در آنجا انجام می شود. در کل وطیفه این مرکز نوآوری و فناوری این است که در ارتباط با صنایع مختلف باشد و نیازهای آن ها را شناسایی و برآن اساس پروژه های تحقیقاتی تعریف کند. بعضی از پروژه‌ها را در همان مرکز نوآوری نهایی می‌کنند و اگر نیاز باشد که تحقیقات پایه‌ای انجام شود در گروه پلیمر دانشگاه شریف تحقیقات پایه انجام می شود. کار مرکز نوآوری ایجاد فرمولاسیون نهایی برای تولید نهایی محصولات صنعتی است. همچنین این مرکز می تواند خدمات آزمایشگاهی یا فناوری را به شرکت‌ها عرضه کند. در نهایت محصول نهایی در کارخانه ما تولید می­شود. این کارخانه که در شهرک صنعتی کاسپین قرار دارد با ظرفیت تولید بیش از 18 هزار تن در سال علاوه بر تجهیزات کامل خط تولید تجهیزات کامل آزمایشگاهی را نیز دارد. مجموعه ما دارای استاندارد ایزو TS که مربوط به خودروسازان است می باشد و همچنین آزمایشگاه ما استاندارد ایزو 17025 را اخذ کرده است یعنی می­تواند به عنوان مرجع آزمایشگاهی در کشور فعالیت داشته باشد و داده‌ها و گزارش‌های دقیق آزمایشگاهی معتبر را اعلام کند.

شرکت پارساپلیمر شریف، در صنعت خودروسازی کشور کاملا شناخته شده است و بسیاری از پروژه اصلاح و جایگزینی صنعت خودرو با همکاری این شرکت انجام شده است. زکایی در اینباره افزود: 

(ادامه  دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا