اخبار

گفت و گوی بسپار با شادمهر گودرزی، پارس مستربچ: چینی‌ها مواد اولیه را زیر قیمت از پتروشیمی ایران خریداری می‌کنند!

بسپار می نویسد، شادمهر گودرزی عضو هیات مدیره پارس مستربچ  در گفتگو با بسپار گفت: از سال 74 در زمینه تولید مستربچ فعالیت داریم. امسال محصول جدیدی ارائه نکردیم، ولی سیستم کار مچینگ ما حدود 400 نوع رنگ دارد و حدود 15 نوع افزودنی تولید می‌کنیم و در تولید افزودنی تقریبا قدیمی‌ترین شرکت هستیم. انواع افزودنی از جمله یووی استابیلایزر، لیزکننده‌ها، آنتی‌اکسیدانت، آنتی بلاک و بقیه افزودنی‌های مخصوص پلی‌اولفین را تولید می‌کنیم البته بعضی از افزودنی‌ها شامل ضدخش و آنتی‌فوم را همواره در تولیداتمان نداشتیم. شرکت پارس‌مستربچ صادرات محصولات به کشورهای دیگر اعم از ارمنستان، گرجستان و افغانستان را دارد.  
گودرزی درباره مشکلات در نظر گرفتن بازار هدف تصریح کرد: وضعیت اقتصادی ایران به شکلی است که نمی‌ توان بازار هدف برای آینده درنظر گرفت چرا که نوسانات در داخل کشور بسیار زیاد است که وقتی برای فکر کردن به بازار هدف نمی‌باشد. این هیات‌های تجاری که در این دوره ایران‌پلاست حضور دارند نیز خودشان آمده اند و اینطور نبوده که ما برویم و بازار هدف مناسب را پیدا کنیم و از آن‌ها دعوت به‌عمل آوریم، چون ما در داخل درگیر مسائل مختلف هستیم دیگر وقتی برای این کار برایمان نمی‌ماند. از جمله این مشکلات محدودیت تامین مواداولیه است. قیمت اولیه مستربچ  که به تولیدکنندگان داخلی می‌دهند بیشتر از قیمت صادرات آنهاست پس ما نمی‌توانیم با یک شرکت هندی و یا چینی رقابت کنیم درحالیکه چینی‌ها مواد اولیه را زیر قیمت از پتروشیمی ایران خریداری می‌کنند!  
وی در ادامه نظرش را درباره برگزاری این دوره ایران‌پلاست گفت: سازماندهی این دوره نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل خوب بوده است، ولی مراجعه‌کننده قابل توجه نبوده است و به جز یک روز در بقیه روزها استقبال مورد توقع ما صورت نگرفت. 
شرکت پارس مستربچ در نظر دارد که طرح توسعه‌ای را به انجام برساند، هرچند گودرزی اشاره کرد که نمی تواند جزییات این طرح را رسانه ای کند. 
وی درخصوص تولید مستربچ با کیفیت بالا گفت:

(ادامه  دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا