اخبار

گفت و گوی بسپار با مدیر بازرگانی و فروش بهساپلیمر پارس: از محصولات ما در خطوط تولید قطعات شرکت خودروسازی HYUNDAI استفاده می شود

بسپار می نویسد، امیر شکیبا، مدیر بازرگانی و فروش شرکت بهساپلیمر پارس در گفتگو با بسپار گفت: شرکت بهسا پلیمر پارس با هدف ایجاد تحول در تولید آلیاژهای پلیمری مهندسی، مستربچ ها و افزودنی های مورد نیاز صنایع پلاستیک و نیز پلیمرها و افزودنی های زیست تخریب پذیر توسط جمعی از اساتید دانشگاه، نخبگان و فارغ­ التحصیلان دانشگاهی پایه نهاده شد. شرایط ویژه در تولید محصولات خاص  پلیمری اعم از تکنولوژی اختلاط و فرمولاسیون های پیشرفته مستلزم دستیابی به تکنولوژی های برتر بوده است. بر این اساس با تکیه بر تخصص داخلی و الهام از آخرین تکنولوژی های روز دنیا اولین دستگاه نیدر غیر متقارن در جهان در این شرکت طراحی و ساخته شد. تبادل این تکنولوژی با یکی از معتبرترین شرکتهای صاحب نام کشور کره ای در زمینه تولید محصولات پلیمری منجر به همکاری تکنولوژیکی میان شرکت SANDWELL POLYTECH  کره جنوبی و بهسا پلیمر گردیده که نتیجه آن دستیابی به پیشرفته ترین فرمولاسیون های تولید آلیاژهای پلیمری و تولید محصولات مشترک در ایران گردیده است. در راستای دستیابی به بالاترین سطح کیفی، مواد اولیه به دقت از بین برترینهای دنیا گلچین شده اند که این امر منتج به دستیابی به بالاترین سطح کیفی و رسیدن به بازارهای منطقه و جهان شده است که از آن جمله میتوان به استفاده از محصولات بهسا پلیمر برای اولین بار در خطوط تولید قطعات شرکت خودرو سازی HYUNDAI  کره جنوبی اشاره نمود.

وظیفه اجتماعی حفظ محیط زیست، ما را برآن داشت تا به تحقیق و پژوهش در زمینه زیست پلیمرها و پلیمرهای تجزیه شونده توجه ویژه نماییم و با  شعار “پلیمر دوستدار محیط زیست ” حرکت تکنولوژیکی به سمت جهانی عاری از زباله های پلیمری را آغاز نماییم که در این زمینه مستربچ اکسوزیست تخریب پذیر شرکت ما اولین مستربچ اکسوزیست تخریب پذیری است که در ایران تولید می شود. پلیمرهای اکسوزیست تخریب پذیر که اغلب به عنوان پلیمر “تجزیه پذیر” نیز نامیده می شوند، به طور کامل زيست تخريب پذير بوده و در طي چند سال كاملاً به چرخه محيط زيست برمي گردند. در این محصول، از افزودنی اکسنده (طرفدار تخریب) استفاده شده که این افزودنی باعث اکسید شدن زنجیره های پلی اولفینی در حضور گرما یا نورخورشید شده و با شكست زنجيره ها و كوتاه شدن آنها تخريب پذيري توسط ميكروارگانيسم ها صورت گرفته و ادامه مي يابد. در این مرحله، پلیمر با سرعت بیشتری تخریب خواهد شد تا اینکه به طور کامل به دی اکسید کربن، آب و زیست توده تجزیه شود. از جمله مزایای این مستربچ؛ عدم كاهش استحكام، عدم كاهش شفافيت، عدم ایجاد بوي نامطبوع، عدم تفاوت در کیفیت چاپ میان پلیمرهای معمول و اکسو، طول عمر بالا در شرایط مناسب انبارداری، قابل بازیافت بودن، شروع فرآیند تخریب پلیمر اکسو تخریب پذیر در محل دفن زباله وعدم تولید گاز متان در فرآیند تجزیه است.

وی در مورد وجود استانداردهای مرتبط با گرانول گفت: برای این نوع محصولات هنوز هیچ نوع استانداردی داخل کشور تدوین نشده است. نمونه های محصول اکسوزیست تخریب پذیر بهساپلیمر با نمونه های اروپایی و امریکای شمالی برابری می کند و شرکت هایی که این محصول ما را استفاده کردند کاملا توانستند استانداردهای مربوطه را کسب کنند و یکی از شرکت هایی که از این محصول استفاده می کرد توانسته گواهی استاندارد ملی را اخذ کند.

مدیر بازرگانی بهساپلیمر در خصوص برنامه های آینده شرکت چنین افزود: ما در فاز دستگاه در حال برنامه ریزی هستیم که با رایزنی که با پتروشیمی ها کردیم بتوانیم دستگاه را در پتروشیمی ها نیز عرضه کنیم تا بتوانیم حتی کیفیت محصولات پتروشیمیایی خود را بالاتر ببریم. در فاز افزودنی نیز افزودنی های بسیار خوبی را مدنظر داریم که فکر می کنم در ایران پلاست بعدی بتوانیم خیلی ها را غافلگیر کنیم. شرکت ما تنها و اولین شرکت ایرانی است که به عنوان تامین کننده به قطعه سازان کره جنوبی مستربچ عرضه می­کند.

(ادامه  دارد …)





متن کامل این مصاحبه را در شماره 181ام ماهنامه بسپار که در مهر ماه منتشر شده است بخوانید. 

 



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا