اخبار

گفت و گوی بسپار با نیلوفر پنکار: مسه دوسلدورف برابر قوانین جاری کشور، مستقیماً قادر و مجاز به اجرای نمایشگاه در ایران نیست

بسپار می نویسد، نخستین نمایشگاه IPAP و Packprocess مهرماه سال جاری در شهر آفتاب برگزار می شود. در همین راستا و با توجه به اینکه نام یکی از بزرگ ترین مراکز نمایشگاهی جهان یعنی مسه دوسلدورف در برگزاری این نمایشگاه و در تبلیغات آن فراوان به چشم می خورد، گفت و گویی داشتیم با نیلوفر پنکار، رییس هیات مدیره شرکت فوژان راهبران آتی نماینده رسمی و انحصاری این مرکز نمایشگاهی در ایران. وی دوستانه و چنانکه در کار وی سالهاست دیده می شود، دقیق و کامل به سوالات ما پاسخ گفت. متن کامل این گفت و گو را در نخستین شماره ماهنامه بسپار خواهید خواند. 

 

بسپار- خانم پنکار عزیز، دو نمایشگاه قرار است برای اولین بار همزمان و تحت عنوان IPAP و Packprocess در شهر آفتاب برگزار شود. با توجه به اینکه نام مسه دوسلدورف در تبلیغات و نیز نشست خبری نمایشگاه های یاد شده بارها تکرار شد، و سرکار سالهاست نمایندگی انحصاری این مرکز نمایشگاهی را در ایران بر عهده دارید، آیا برگزاری این نمایشگاه توسط مسه دوسلدورف مستقیما انجام می شود؟

پنکار: خیر، مسه دوسلدورف به عنوان یک شرکت خارجی متأسفانه برابر قوانین جاری کشوری مستقیماً قادر و مجاز به اجرای نمایشگاه در ایران نیست و از این رو، مجبور به همکاری با مجریان داخلی است که طبیعتاً همان گونه که اشاره فرمودید این همکاری “پروژه ای” ارتباطی به نوع و شیوه ارتباط من یا به احترامِ همکاران به ویژه خواهر و همراهم بهتر است بگویم “ما”، ندارد. خب ما از خیلی سال پیش نماینده رسمی/انحصاری مسه دوسلدورف در ایران و شاید بتوان گفت بازو و جانشین آنان در ایران هستیم.

 

بسپار- نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران قدمتی بیش از 20 دوره دارد. آیا قرار است Pacprocess و IPAP رقیب این نمایشگاه باشند؟ و به نظر شما آیا رقابت پیروزی خواهد بود؟

پنکار: سرکار خانم، من خیلی سال پیش (مثلاً 20 سال پیش) همکاری داشتم که در شرایط پاسخگویی به پرسش هایی از این دست می گفت: والله چه عرض کنم!

به ذات و روحیه، انسانی هستم علاقمند به پیشرفت و مثبت اندیش، نه فقط برای خودم برای همه. باورم این است که هر موفقیت و پیروزی که برای هر کسی حاصل شود، امواج مثبتی ساطع می کند که هیچ بعید نیست این امواج مثبت به ما هم اصابت کند. دنیا خیلی کوچک تر از آن چیزی است که انسان ها فکر می کنند. پس انشاا… که همه پیروز شوند.

اول که ای کاش می شد این برچسب “رقیب” را برداشت.

از طرفی، مجری نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی تهران با 23 دور سابقه اجرا یعنی شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران، دوستان و همکاران صمیمی ما هستند. همانطور که سرکار اشاره فرمودید، ما سالهاست که نماینده مسه دوسلدورف در ایران هستیم و از جمله وظایفمان این بوده و هست که صنعتگران و صاحبان مشاغل ایرانی را برای بازدید، مشارکت و حضور در نمایشگاه های تخصصی دوسلدورف تشویق و ترغیب کنیم. این مهم بی یاری و مساعدت انجمن ها، اتحادیه ها، تشکل ها، نهادها و نظایر آن صورت نمی پذیرد. امروز افتخار دارم بگویم که برای شمارش تعداد انجمن ها و اتحادیه های دوست و همراه انگشت های دست کل کارکنان شرکتمان هم کفاف نمی دهد! با این توضیح بدیهی است اجرای موفقیت آمیز بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی تهران آرزوی قلبی من باشد.

و اما از دیگر سو، من را تکه ای از مسه دوسلدورف ببینید. من همان اویم؛ اویی که یکی از پیشگامان صنعت نمایشگاهی جهان است. پنجاه نمایشگاه تخصصی در شهر دوسلدورف برگزار می کند که 23 مورد آن طراز اول جهانی است، 8 شرکت تابعه و 73 دفتر نمایندگی در 136 کشور دارد (که ما یکی از آنها هستیم)، بیش از پنج هزار نمایشگاه در 60 سال اخیر اجرا کرده است و اینها مجالی به شک و تردید در موفقیت نمی دهد. آرزویم این است که موفق شود.

 

بسپار- یکی از مشکلات همیشگی برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران البته در بخش صنعت بسته بندی که حوزه بزرگی از آن را هم پلیمرها تشکیل می دهند و مورد علاقه و توجه ماست، برگزار کننده نمایشگاه یعنی اتاق اصناف و صنف لیتوگراف و چاپخانه دار بوده است. اینها به طور طبیعی به دلیل شناخت کمی که از این صنعت بزرگ و رو به رشد داشته اند، به آن بهایی در اندازه لازم نمی داده اند. اینطور بوده که همه ساله بخش بسته بندی نمایشگاه در سالن های محجور برگزار می شده و با حداقل رضایتمندی مشارکت کنندگان (به استناد گزارش های مکرر دست کم در همین مجله). آیا اولین دوره نمایشگاه شما در شهر آفتاب قرار است نگاه ویژه ای داشته باشد به بخش بسته بندی؟

 

متن کامل این گفت و گو را در شماره شهریور ماه 1396 خواهید خواند. 



در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا