اخبار

گفت و گو با سید محمود مفیدی، مدیرعامل گرانول معصوم: افغان ها برای راه اندازی تولید و صنعت پیش از هر چیز مشاوره می خواهند/ فرصتی برای ایرانی ها

بسپار می نویسد، سید محمود مفیدی مدیرعامل شرکت گرانول معصوم در گفتگو با با بسپار از حضور در افغان پلاست گفت: افغانستان کشوری است که در آن امنیت اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد و همچنین زیر ساخت­ های صنعتی آن، که از مهم­ترین آن­ها برق است در این کشور مشکلات بسیاری داشت. برای مثال در مدت 5-6 ساعت هفت بار برق قطع و وصل می­شد. کشوری، با توجه به این زیرساخت ­ها، عملا نمی­تواند یک صنعت فعال داشته ­باشد. نخست باید زیر ساخت­ها را اصلاح کند و سپس به صنعت بپردازد.

با توجه به اینکه ما تولیدکننده مواداولیه و مستقیما با تولیدکنندگان در ارتباط هستیم، جهت کسب بازار مناسب به توفیقی نرسیدیم. به همان دلیلی که پیش تر اشاره کردم ابتدا باید زیرساخت­ ها آماده شود و سپس به سمت تولید روی آورند. مساله دیگر این است که متاسفانه در حال حاضر به دلیل مواجه بودن با جنگ ­های داخلی و خارجی اطلاعاتی در رابطه با صنعت ندارند. بهتر است دوستان تولیدکننده، گروه­ های مشاوره ­ای تشکل دهند و در زمینه تولید به آنها راهکار و مشاوره دهند. به دلیل اینکه افراد بسیار پولداری در این کشور هستند ولی نمی­دانند تا این سرمایه را در چه مجرایی هزینه کنند. به نظر من در حال حاضر شرکت هایی در افغانستان موفق می شوند که یا کالای ساخته شده داشته­ باشند و یا در ابتدا به آن­ها مشاوره بدهند (دانش فنی و ماشین آلات در اختیار آن­ها قرار دهند) تا صنعت قوی­ای ایجاد کنند.

نمایشگاه خوبی بود. علاوه بر کسب آشنایی ابتدایی از این کشور با وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آشنا شدیم که برای ما نیز به عنوان شروع یک کار با یک شرکت دیگر بسیار مناسب است. اما، اینکه فکر کنیم امروز در این نمایشگاه شرکت کنیم (حداقل در زمینه مواد اولیه) و فردای آن مشتری کسب می­کنیم به نظر من اینگونه نیست. 


(ادامه دارد …)

متن کامل این مصاحبه را در شماره 177 ام ماهنامه بسپار که در خرداد ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

[EasyDNNnewsLink|375]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا