اخبار

گفت و گوی بسپار با ندا احمدی، مدیر عامل سرآمد رنگ شمال: عدم ثبات نرخ ارز موجب عدم امکان قیمت گذاری واقعی در محصولات است

بسپار/ایران پلیمر ندا احمدی مدیر عامل شرکت سرآمد رنگ شمال است و چنانکه می گوید فعالیت خود را در سال 1397 با هدف اعتلاي سطح كيفي و رسيدن به خودكفايي آغاز کرده. اين مجموعه در شهرك صنعتي بشل شهرستان سوادكوه استان مازندران واقع شده است.
نخستين توليدات اين شركت در سال1397 جهت استفاده در واحد ورق رنگي شركت گروه صنعتي فولاد بهمن تحت عنوان رنگ هاي كويل كوتينگ به بازار عرضه شد.

احمدی: شركت سرآمد رنگ شمال در سال 1397 با هدف توليد رنگ و انواع پوشش هاي صنعتي و با اهداف اعتلاي سطح كيفي و رسيدن به خودكفايي فعاليت خود را آغاز کرده است. اين مجموعه در شهرك صنعتي بشل شهرستان سوادكوه استان مازندران واقع شده. آزمايشگاه هاي كنترل كيفي و تحقيقاتي شركت سرآمد رنگ از مجهزترين آزمايشگاه هاي صنعت رنگ بوده كه با به كارگيري اين تجهيزات و با تكيه بر دانش فني متخصصان مجرب و كار آزموده خود و همچنين با بهره گيري از تكنولوژي نوين روز دنيا، قادر به توليد انواع پوشش هاي صنعتي و تخصصي است.
از جمله افتخارات اين شركت مي توان به توليد رنگ كويل بدون لايه آستر و رنگ هاي پشت آينه و رنگ هاي خود شوينده اشاره کرد.
در حال حاضر شركت سرآمد رنگ شمال انواع توليدات خود را تا ظرفيت 18000 تن در سال بنا به سفارش مشتريان عرضه مي کند. همچنين اين شركت قادر خواهد بود در فاز اول خود بالغ بر 6000 تن در سال محصولات خود را توليد و به بازار عرضه کند.
سعي و تلاش تمامي پرسنل مجموعه بر آن است تا در راستاي تحقق رضايت مشتري با بهره از دانش فني روز دنيا و به كارگيري امكانات موجود گامي بلند در راستاي توليد محصولات با كيفيت برداشته شود.

بسپار – تامین مواد در شاخه پوشش ها، در شرایط تحریمی و محدودیت های ارزی چه قدر روی کار شما تاثیر گذار بوده است؟
احمدی: از آنجایی که 70 درصدازمواد اولیه موجود در ساخت رنگ وارداتی از شرکت های اروپایی می باشد، محدودیت های ارزی موجب شد تامین مواد از کشورهای شرق آسیا از قبیل هند و چین صورت بگیرد.

بسپار- دوران کرونا و محدودیت های مرزی چه طور؟
ندا احمدی: در دوران کرونا جهت تامین مواد اولیه از نظر زمانی در تنگنا قرار گرفته ایم و عدم تحویل و قرار گیری به موقع بار در گمرک روی کار ما اثرگذاشته است.

بسپار- با توجه به اینکه برخی از مواد اولیه صنعت رنگ و رزین در داخل کشور تولید نمی شوند؟ این محدودیت ها روی صنعت چه تبعاتی داشته و می تواند داشته باشد؟
احمدی: تعطیلی تعداد زیادی از کارخانجات رنگ و رزین- حذف برخی از رنگها و چسب ها از سبد تولیدی کارخانجات – بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات و کاهش میزان فروش در سهم بازار و به تبعه آن کاهش میزان سودهی صنعت.

بسپار- قیمت ارز، افزایش و نوسان آن چگونه کار شما را احتمالا تحت تاثیر قرار داده است؟
احمدی: عدم ثبات نرخ ارز موجب عدم ارایه قیمت واقعی در محصولات خواهد شد. طبیعتا تامین مواد اولیه دچار چالش می شود.

بسپار- آیا محصولی بوده که در زمان همه گیری ویروس کووید 19 درخواست برای تامین آن دریافت کرده باشید؟ یا موادی بوده که با افزایش تقاضا مواجه بوده؟
احمدی: بله، سفارش جهت تولید مواد ضد عفونی کننده به شدت افزایش یافته است.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۵ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان شهریور منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا