اخبار

گونه‌های ABS بسیار قوی و 100 درصد بازیافتی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Axion Polymers به گونه ای جدید و 100 درصد بازیافتی از PET رسیده است که بسیار قوی بوده و برای محدوده‌ی گسترده‌ای از کاربردهای قالب گیری تزریقی، به خصوص در بخش صنعت ساخت و ساز و خودروسازی مناسب می‌باشد. استفاده از این ماده موجب ذخیره‌ی هزینه‌ای و کاهش رهایش کربن تا دو سوم مقدار معمول می‌شود. این گونه‌های بازیافتی از وسایل نقلیه‌ای که به پایان عمر مفید خود رسیده‌اند و با نام تجاری Axpoly® r-ABS تولید شده و نسبت به شرایط مصرف ABS حاصل از خوراک پتروشیمی‌ها اثرات مخرب زیست محیطی بسیار کمتری را داراست.

طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط شرکت Axion Polymers استفاده از هر یک تن از ABS بازیافتی موجب کاهش 1/2 تن دی اکسید کربن رها شده در محیط می‌شود. این مقدار رهایش برابر با راندن خودروهایی تا 44 تن با مسافت 1400 مایل می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ABS بازیافتی قیمت رقابتی آن نسبت به موارد غیر بازیافتی و انواع خام استخراج شده حاصل از خوراک پتروشیمی‌ها می‌باشد. در حال حاضر به دلیل افتاخیزهای محصولات پتروشیمی هر تولیدکننده‌ای که بخواهد ABS خام را تهیه کند با 15 درصد افزایش قیمت مواجه خواهد شد. این در حالی است که ABS بازیافتی تولید شده قیمتی ثابت و در عین حال بسیار رقابتی و مقرون به صرفه خواهد داشت.

این محصولات برای قسمت‌های مختلف خودرو قابل استفاده خواهند بود. به عنوان مثال در قالب‌های پنجره یا در مواردی به صورت تقویت شده با الیاف استیل به خوبی عمل خواهند کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا