اخبار

گونه‌ی جدید PP فاقد فتالات مخصوص بسته بندی‌های صلب

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  با وجود چالش‌هایی که در مورد آینده‌ی منابع وجود دارد، بسته بندی نقش مهمی را ایفا می‌کند. بسته بندی می‌تواند به کاهش هدر رفت مواد غذایی کمک کرده و با توجه به قوانین سخت گیرانه‌ی وضع شده از ایمنی غذا محافظت نماید.

زندگی امروزه با روند سریع، نیاز به بسته بندی مواد غذایی از پیش آماده شده را افزایش داده است. همچنین نیاز به بسته بندی‌های حاوی مواد داغ نظیر فنجان‌ها و بطری‌ها و ظروف مخصوص ماکروفر نیز روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

با وجود این چالش‌ها، توقع مشتریان از صاحبان صنعت و نام‌های تجاری ایجاد بسته بندی‌هایی است که آسان بازشو و در عین حال محکم بوده و ظواهر جذاب متفاوتی نیز داشته باشد. این درحالی است که باید وزن بسته بندی‌ها از طریق کاهش ضخامت‌های دیواره کاهش یافته، چرخه‌ی زمانی تولید کوتاه شود و تاثیرات و آلودگی‌های زیست محیطی به حداقل مقدار ممکن کاهش یابد.

شرکت Sabic با گسترش تولیدات هم بسپارهای سری FLOWPACT در جهتی تلاش نموده است که چالش‌های موجود پیش روی انسان‌ها را مرتفع سازد. این شرکت پلی پروپیلن با نام SABIC® PP FPC70 را مخصوص بسته بندی‌های صلب تولید نموده است. این محصول جریان پذیری زیاد (MFR 70) داشته، در برابر ضربه مقاوم بوده، فاقد کاتالیزگر فتالاتی است، و قابل قالب گیری تزریقی می‌باشد. کاربرد این محصول برای ظروف نگه دارنده، فنجان‌ها و درب‌های بسته بندی انواع بطری‌های (Closure) صلب می‌باشد.

به گفته‌ی Lada Kurelec، مسئول بازاریابی جهانی PP شرکت Sabic:”گونه‌ی جدید FLOWPACT با نام SABIC® PP FPC70 بخشی از تولیدات شرکت Sabic مخصوص کاربردهای بسته بندی صلب می‌باشد. یکی از قدم‌های مهم شرکت ما کمک به مصرف کننده در جهت مصرف کمتر مواد و ذخیره‌ی بیشتر انرژی  در جهت تولید بسته بندی صلب بوده که بتواند خواصی مشابه و یا حتی بهتر  از قبل را ایجاد کرده و سریعتر از قبل عمل نماید. شرکت Sabic دارای یک تیم متخصص می‎باشد که صرفا وظیفه‌ی آن‌ها فعالیت بر بسته‌های پلی پروپیلنی بوده که تمرکز زیادی را بر حذف اجزای فتالاتی دارند. این مساله یکی از مهم ترین نوآوری‌های این شرکت محسوب می‌شود.”

تلاش‌های صورت گرفته توسط بسیاری از تولیدکنندگان مزایای استفاده از این گونه‌ی جدید را از لحاظ سفتی زیاد و استحکام ضربه‌ی بالا اثبات کرده است. مسئولان این شرکت معتقدند که گونه جدید تولید شده با نام SABIC® PP FPC70 امکان ایجاد دیواره‌های بسته بندی تا 10 درصد نازکتر را ممکن می‌شود. سرعت تزریق این گونه نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، مصرف انرژی کاهش یافته و تولید افزایش می‌یابد. به طور کلی استفاده از این گونه PP، موجب ذخیره سازی انرژی و ذخیره‌ی موادی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا