اخبار

گونه بهداشتي بسپار PETG با استحكام كششي بالا مناسب براي كاربرد چاپگرهاي سه‌بعدي

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،گونه جديدي از بسپار بر پايه PETG با قابليت تحمل دماهاي بالا بمنظور كاربرد در چاپگرهاي سه‌بعدي توسط شركت taulman3D معرفي شد

اين محصول، كه بطور خاص براي استفاده در كاربردهاي پزشكي طراحي شده است، از استاندارد ISO 10993 نيز برخوردار بوده كه امر دريافت تاييده FDA را براي شركت‌هايي كه بدنبال آن هستند تسهيل مي‌نمايد.

اگرچه اين محصول، كه تحت نام تجاري guidel!ne شناخته مي‌گردد، آزمون‌هاي مورد تاييد FDA را پشت سر نهاده است. محصول guidel!ne بگونه‌اي اصلاح شده است تا براي كاربرد در چاپگرهاي سه‌بعدي قابل استفاده باشد. نحوه رانشگري اين محصول بنحوي است كه به ناخالصي‌ها و آلودگي‌ها اجازه ورود به به داخل آن حين فرايند خشك شدن را نمي‌دهد. علاوه بر اين، pH و پتانسيل اكسايشي-كاهشي آن بگونه‌اي طراحي شده است كه قادر به تحمل موارد معمول را داشته باشد.

استحكام كششي guidel!ne برابر psi6850، ازدياد طول تا نقطه شكست آن برابر 9/5 بوده و از مدول يانگي معادل psi281496 برخوردار است. دماي HDT و دماي نرمي آن نيز به ترتيب حدود oC70 و oC100 اندازه‌گيري شده است.

يكي از ويژگي‌هاي اصلي

guidel!ne

قابليت آن در چاپ لوله‌هاي كوچك و توخالي است. چاپ قطعات كوچك بطور كلي با مشكل توليد حرارت همراه است كه به ايجاد تغييرفرم ناخواسته در قطعه منجر خواهد شد. از سوي ديگر، قابليت چاپ در دماهاي بالاي اين محصول امكان استفاده از آن بعنوان زيرايند را فراهم مي‌آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا