اخبار

یادداشت آریا صادقیان، مدیرعامل پارسان پلیمر به مناسبت شماره ۲۰۰: مجله بسپار در هر کارخانه معتبری حضور دارد

بسپار/ایران پلیمر معمولا توی دفتر هر کارخانه دار و یا دفتر تاجر یا بازرگان معتبری وارد می شوید یک نقطه مشترک بین تمام اینها به چشم میخورد. آن هم مجله بسپار هست. من هم برای اولین بار در دفتر یکی از دوستان کارخانه دار مجله را دیدم و شروع کردم صفحات مجله را ورق زدن … .  
معمولا شرکتهایی که قصد برندسازی دارند این را می دانند که یکی از راه های دیده شدن، آگهی دادن هست. ولی فرق بین آگهی مثلا بیلبرد و آگهی تلویزیونی و غیره با آگهی در مجله ی بسپار، در مخاطبانش است. معمولا اگر شما بخواهید در صنف پلاستیک برند خود را مطرح کنید، آگهی بیلبرد شاید تعداد بیشتری مخاطب را در بر بگیرد ولی مخاطبان عمومی به درد این کار نمی خورد. در حقیقت مخاطبی برای برندسازی کارایی دارد که دیدگاه تخصصی داشته باشد و بهترین راه استفاده از مخاطبان یک نشریه تخصصی هست. قطعا نشریه ای مثل بسپار را بیشتر از قشر عمومی مردم، کسانی استفاده می کنند و می خوانند که یک ارتباطی با آن صنف داشته باشد. بنابراین ما بهتر دیدیم که در این نشریه آگهی داشته باشیم تا در مسیر برندسازی و خدمات شرکت خود یکی از راه های بهینه استفاده از مخاطبان این نشریه باشد.
در علم مارکتینگ یکی از بهترین راه های بازاریابی، تبلیغات دهان به دهان و کلامی است. یعنی شما می بینید یک فیلمی در سینما پر فروش هست ولی حتی یک تبلیغ تلوزیونی هم ندارد! حتما از تبلیغات کلامی استفاده شده. مثلا خود شما اگر بشنوید از دوستتان که فلان فیلم خوب است، اگر سینما بخواهید بروید حتما آن فیلم را خواهید دید که دوستتان معرفی کرده، یعنی تاثیری که تبلیغ کلامی دارد در کمتر تبلیغی چنین تاثیری را می شود دید. بنابر این اگر زمانی در یک مجله استمرار داشته باشید و با دیگر همکاران ارتباط خوبی داشته باشید و هر ماه موقع ورق زدن شما را ببینند، فضا برای اینکه شما را پیشنهاد بکنند زیاد خواهد بود و یکی از اصلی ترین دلایل استمرار سفارش آگهی ما در بسپار همین است. حضور خود در بازار را نشان می دهیم و همیشه با دیدن آگهی ما حضور ما در بازار یادآوری می شود.  
ما ۱۰۰ درصد در کنار کار تبلیغاتی، حمایت فرهنگی را هم در نظر داریم. همانطور که می دانید الان فضای مجازی در صدر ارتباطات و بازار قرار گرفته و الان سرمایه گزاری در فضای مجازی می تواند از نظر گسترده کردن فضای کسب و کار خیلی مفید باشد و هزینه خیلی خیلی کمتری را هم دارد ولی ما علاوه بر فعالیت در فضای مجازی به دنبال اهدافمان در نشر آگهی در ماهنامه هم هستیم و حمایت می کنیم از نشریه. البته به خاطر علاقه خودم به کتاب و فیزیک کتاب و از طرفی به خاطر اینکه همه چیز دارد به سمت الکترونیکی شدن می رود و دوست ندارم این نشریه ها یک روزی از بین بروند و الکترونیکی بشوند صرفا و حضور فیزیکی خود را از دست بدهند، بنابراین سعی می کنیم که با یک آگهی حتی کم و کوچک حمایت کرده باشیم. 
هیچ چیز ناخوشایندی هم در ارتباط با بسپار به ذهنم نمی رسد. تا جایی که ذهنم یاری می کند تمام نفرات شما در تمام نمایشگاه ها و جاهای گوناگون حضور داشتند و خیلی خوب در همه زمینه های مرتبط تخصصی مشارکت دارید.
خودم هم معمولا سعی می کنم مجله را کامل بخوانم و از نظر من جای مقاله های تخصصی درباره بازار کمی خالی هست.
به نظر من الان که همه چیز روز به روز رو به افزایش بوده، قیمت آگهی نشریه به همان نسبت افزایش نداشته  و از نظر من ارزان است.
در آخر انشاءالله روز به روز موفق تر از قبل باشید. پیشنهاد من این است که در فضای مجازی نقش پررنگتری داشته باشید و در نشریه تحلیل بازارهای مختلف را داشته باشید که مخاطبان بیشتری را جذب کنید. 

 

(ادامه دارد…)

 

متن کامل این گفت و گو ها را که در ویژه نامه ۲۰۰ ماهنامه بسپار در نیمه خردادماه منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا