اخبار

یاریجانیان بر ضرورت نوسازی ماشین آلات صنایع پلاستیک تاکید کرد

بسپار می نویسد، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ماشین آلات صنایع پلاستیک، گفت: پس از برجام اقدامات زیادی برای ورود ماشین آلات پیشرفته به کشور انجام شده است.

به گزارش مهر، هرویک یاریجانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت نوسازی ماشین آلات صنعتی در کشور، گفت: خلاء تکنولوژی و ماشین‌آلات پیشرفته در چند سال گذشته در صنایع کشور محسوس بوده و این مشکل به خصوص در صنایع با تکنولوژی بالا جدی‌تر بود.

وی با اشاره به اینکه هنوز امکان انتقال تکنولوژی و بومی سازی ماشین آلات پیشرفته در کشور فراهم نیست، افزود: هنوز داخل ایران چنین شرایطی فراهم نیست اما در خصوص تامین قطعات یدکی و قطعات پرمصرف تفاهم هایی میان ایران و کشورهای صاحب تکنولوژی از جمله آلمان صورت گرفته تا در آینده نقشه تولید آنها در اختیار ایران قرار گیرد و در داخل کشور هم به تولید برسد.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به ضرورت توسعه ماشین آلات در صنعت پلاستیک و پلیمر اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه آلمان یکی از قطب‌های تولید ماشین آلات در این بخش است و صنایع بسیاری با صنعت پلاستیک ارتباط دارند می‌توان گفت که با بازگشت ماشین‌آلات آلمانی به بازار ایران مشکل بسیاری از صنایع رفع خواهدشد.

باریجانیان به ورود شرکت های بزرگ ماشین آلات آلمانی به ایران اشاره کرد و گفت: پس از برجام  فعالیت های زیادی در این بخش صورت گرفت و در حال حاضر نمایندگی یکی از برندهای معتبر آلمان در بخش فروش ماشین آلات صنعت پلاستیک آغاز بکار کرده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این رویداد را می‌توان در بخش صادرات غیرنفتی جستجو کرد، چراکه با بهره‌گیری از این ماشین‌آلات و بهبود کمی و کیفی تولید قطعات صادرات غیرنفتی بهبود خواهدیافت، افزود: ماشین‌آلاتی که از این طریق وارد ایران می‌شود، مجهز به جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی است و به همین دلیل رقبا نمی‌توانند به راحتی آنها را کپی کرده و جای آنها را بگیرند.

وی افزود: از خصوصیات این ماشین‌آلات علاوه بر برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، انعطاف‌پذیری قابل توجه آنها جهت انطباق با نیازها است به گونه‌ای که هر ماشین علاوه بر کارکرد اصلی خود از امکانات اضافه‌ای برخوردار است که قادر به برآورده کردن طیف گسترده‌ای از نیازهای مشتریان است.

 

وی به تازگی نمایندگی بخش ماشین آلات تزریق و ری اکشن را از شرکت معتبر کراسمافای دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا