اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ یک سازه هنری در Chinaplas2021/ نماد قدرت و انرژی پلیمرها در توسعه جهانی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر گفته می شود 70 درصد زباله های موجود در اقیانوس های زمین پلاستیک ها هستند. این واقعیت که بدون پلاستیک ها زندگی ممکن نیست ما را بر آن می دارد تا نسبت به عدم رهاسازی و بازیافت این مواد پیشرفته ارزشمند متعهد باشیم.

روز گذشته و همزمان با آغاز نمایشگاه ChinaPlas 2021  که برای اولین بار در مرکز نمایشگاهی شنژن برگزار شد، سازه ای هنری به نمایش درآمد که هدف آن توجه دادن بازدیدکنندگان به موضوع اهمیت اقتصاد چرخشی بود.

الکس لانگ، هنرمند این اثر، تعداد 4000 بطری را به شکل یک موج بزرگ که نمادی از ساختار مولکولی پلیمرهاست در محل نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

امواج در ذات خود منبع انرژی تلقی می شوند. صدا، نور، آب، برق، گرانش و حتی شعور و ذهنیت همه به صورت امواج بر جهان تأثیر می گذارند. در این اثر هنری، موج، نماد انرژی قدرتمندی است که توسط مواد پلاستیکی به دنیا منتقل می شود.

این انرژی رفاه و توسعه جوامع انسانی را با خود به همراه می آورد و اثرات منفی آتی زیست محیطی آن، صرفا ناشی از دیدگاه و رفتار امروز ما در قبال پلاستیک هاست.

اگر در نمایشگاه هستید دیدن این اثر هنری را از دست ندهید. وقتی زاویه دید خود را تغییر می دهید، موج یاد شده به یک حلقه بی انتها تبدیل می شود که در واقع استعاره ای است از امتیازات اقتصاد چرخشی و روندی پایدارتر برای صنعت پلیمر در آینده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا