اخبار

آخرین نوآوری‌های تاخیرانداز شعله در پلاستیک‌ها در همایشی به همین نام

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر انجمن Pinfa (انجمن تاخیراندازهای شعله‌ی نیتروژنی، معدنی و فسفری) به همراه مرکز فناوری پلاستیک AIMPLAS نسخه‌ی جدیدی از همایش “تاخیراندازهای شعله‌ی پلاستیک‌ها” را در تاریخ چهارم آپریل 2019 برگزار کردند. این همایش یک روزه به سه بخش کلی تقسیم بندی شده و طی آن آخرین پیشرفت‌ها و روندهای رو به رشد در این زمینه معرفی شد.

در اولین بخش این همایش تمرکز اصلی بر افزودنی‌های تاخیرانداز شعله‌ی زیست پایه بود. یکی از شرکت‌ها چالش‌ها و امکانات استفاده از تاخیراندازهای شعله‌ی زیست پایه را مورد بررسی قرار داد. شرکت‌کننده‌ای دیگر در مورد ساخت تاخیرانداز شعله‌ی جدید پلی لاکتیدی از طریق فعال سازی مجدد توضیحاتی را ارائه داد. در ارائه‌ای دیگر در مورد بسپارهای زیست پایه با قابلیت تاخیراندازی شعله صحبت شد و در نهایت در این بخش AIMPLAS در مورد پیشرفت‌های صورت گرفته در تولید تاخیراندازهای شعله‌ی زیستی برای پلی آمیدها و بسپارهای گرماسخت صحبت کرد.

دومین بخش این همایش به ارتباط بین اقتصاد مدور و تاخیراندازهای شعله پرداخته شد. در این راستا، یک شرکت اتریشی به نام MGG از چالش‌های بازیافت بسپارهای حاوی تاخیراندازهای شعله بدون ‌هالوژن صحبت کرد. در نهایت نیز شرکت Clariant در مورد پایداری تاخیراندازهای شعله‌ی فسفری صحبت کرد.

بخش آخر و سوم این همایش به روندهای جدید و کاربردهای آینده‌ی تاخیراندازهای شعله تعلق داشت. در این راستا شرکت Dupont در مورد استفاده از تاخیرانداز شعله در خودروهای برقی بحث کرده در حالی که شرکت Clariant در مورد کاربرد این مواد در چاپ سه بعدی موضوعاتی را مطرح کرد.

شرکت Budenheim در مورد استفاده از تاخیراندازهای شعله‌ی پایه نیتروژنی و فسفری بحث‌هایی را مطرح کرد. شرکت IMDEA Materials در مورد طراحی‌های مولکولی و عملکردی تاخیراندازهای شعله صحبت کرد. در نهایت AIMPLAS نیز در مورد ساخت بسپارهایی که به صورت ذاتی تاخیرانداز شعله هستند و مزایای استفاده از آن‌ها و فرایند آن‌ها در رانشگری فعال موضوعاتی را مطرح کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا