اخبار

آدیداس با بطری‌های پلاستیکی زمین فوتبال ساخت

بسپار/ ایران پلیمر شرکت پوشاک آلمانی “آدیداس”(Adidas) اخیرا اعلام کرده است از ۱.۸ میلیون بطری پلاستیکی برای ساخت چمن مصنوعی یک زمین فوتبال استفاده کرده است.

بازیکنان فوتبال دبیرستان “میامی ادیسون”(Miami Edison) از این پس قادر خواهند بود تا در زمین فوتبالی جدید فوتبال بازی کنند چرا که شرکت پوشاک ورزشی آدیداس با استفاده از ۱.۸ میلیون بطری پلاستیکی، زمین فوتبال چمن مصنوعی برای آنها ساخته است. این بطری‌های پلاستیکی همه از جزایر دورافتاده و سواحل بازیافت شده‌اند و هدف آدیداس از این کار جلوگیری از آلودگی اقیانوس‌ها توسط پلاستیک‌ها بوده است.

برای ساخت چمن‌های مصنوعی زمین‌های فوتبال معمولی از مقدار زیادی پلاستیک و لاستیک بازیافت شده استفاده می‌شود اما کاری که آدیداس انجام داد، متفاوت بود زیرا این شرکت از بطری‌های پلاستیکی استفاده کرد که این بطری‌ها پیشتر محیط زیست را آلوده کرده بودند و سپس با جمع‌آوری آنها برای ساخت یک زمین فوتبال یک دبیرستان استفاده کرد.

“جیمز کارنی”(James Carney) مدیر ارشد بخش استراتژی جهانی آدیداس به سی ان ان گفت: زمین فوتبالی که شرکت ما ساخته است توسط بطری‌های پلاستیکی که در جزایر دورافتاده و سواحل وجود داشت، ایجاد شده است و هدف ما جلوگیری از آلودگی بیشتر اقیانوس‌ها بود.

“کمرون  کالینز”(Cameron Collins) مدیر بخش فوتبال آمریکای شمالی در شرکت آدیداس گفت: یک پیام جدی و مثبت برای ورزشکارانی که در این زمین فوتبال بازی خواهند کرد وجود دارد و آن این است که ما معتقدیم که از طریق ورزش قدرت تغییر زندگی را داریم و این زمین نیز نمایشی از عملی کردن این باور ما است.

این نخستین بار نیست که این شرکت آلمانی نامی از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده می‌کند چرا که سال گذشته نیز این شرکت اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ تمام کفش‌های خود را تنها با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی تولید خواهد کرد. آدیداس اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۴ فقط از پلی استرهای بازیافت شده در کفش و لباس خود استفاده خواهد کرد.

 

ایسنا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا