اخبار

آرش سعیدی،  مدیر عامل شرکت Global Industry Trade Shanghai ltd. (GIT): دوستان ما در ایران با مدیریت نمایشگاهی آشنا نیستند

بسپار/ ایران پلیمر این شرکت ثبت شده در چین و مستقر در شانگهای بوده و در دو زمینه اصلی تامین ماشین ­آلات و مواداولیه مورد نیازصنعت پلیمر فعالیت دارد. شرکت GIT  دارای گواهینامه ISO9001 و از اعضای اصلی انجمن ملی پلاستیک و لاستیک ایران است و حمایت از اعضای انجمن جزو اهداف اصلی شرکت GIT است. مدیرعامل شرکت، آرش سعیدی همچنین می افزاید که این شرکت دارای بیش از 150 مجوز صادرات کالاهای شیمیایی خطرناک است و پرسنل شرکت در ادارات ذیربط دولت چین دوره دیده و دارای کارت تاییدیه هستند. وجود حساب شرکتGIT  در بانک کونلون از مزایای این شرکت در تبادلات و انتقال ارز  است.  این حساب برای پرداخت از ایران به شرکتهای چینی بسیار موثر است. افتتاح حساب در این بانک بسیار دشوار است از سال 2013 تاکنون برای خریدهای نقدی و اعتباراسنادی LC مشتریان ایرانی خدمات ارایه می کنیم. یکی دیگر از مزایایGIT  کمک به تولیدکنندگان و وارد کنندگان ایرانی که تولیدکننده چینی آن­ها حساب در بانک کونلون ندارند، است به طوری که با هماهنگی با تولیدکننده پول را در بانک کونلون دریافت کرده و به حساب تولید کننده واریز و کالا را به ایران حمل می کنیم. این شرکت با پرسنل آموزش دیده تمامی این مراحل را در سریع­ترین زمان انجام می­دهد.

سعیدی به شرح معرفی محصولات این شرکت به دو دسته اساسی تقسیم می­شوند پرداخت:

دسته اول ماشین آلات صنعت پلاستیک

 نمایندگی شرکت BEIER Group سازنده خطوط اکستروژن لوله، ورق و پروفیل، بازیاافت، گرانول، انواع میکسر و بادی با برند Bestar

نمایندگی شرکت King Milan یکی از برترین تولید کنندگان ماشین آلات لیزر مارکینگ و لیبلینگ در آسیا

عاملیت فروش شرکت Dalian Sunlight تولید کننده ماشین آلات تولید لوله های کاروگیت پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن

دسته دوم: مواد اولیه صنایع پلاستیک، رنگ و رزین

از جمله کالاهایی که ما سالهاست به طور تخصصی در بازار ایران فعالیت داریم دی اکسید تیتانیوم می باشد که گریدهای روتایل R-5588 و R-5599  و گرید آناتاس R-110   از جمله گریدهایی است که با بسته بندی OEM  خودمان روانه بازار می شود.

از جمله کالاهایی که تامین کننده آنها هستیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سیلان ها برای مصارف کراسلینگ کردن پلی اتیلن، برای صنایع چسب سازی و لاستیک و کاتالیست های صنعت پلی اورتان ، کوپلینگ ایجنتهای بیس مالئک انیدرید برای مستربچ ها و کامپاند ها

آنتی یو وی،آنتی اکسیدانت،فومینگ ایجنت، MDI, TDI,  و پلی اول برای تولید پلی اورتان، انواع تاخیر اندازهای شعله معمولی و هالوژن فری ، نشادر تیانجین،دی اکسید سیلیسیوم،پنتا،پلی اتیلن و پلی پروپیلن گلایکول ها و…

سعیدی در ادامه می گوید: از آنجا که شرکت ما واقع در شانگهای چین بوده و من نیز ساکن همینجا هستم از نمایشگاه­های پلاستیک زیادی که در چین برگزار می­شوند از جمله نمایشگاه چایناپلاس که یکسال در میان در شانگهای و گوانجو برگزار می‌شود بازدید داشته ­ام، با توجه به نظم موجود در این نمایشگاه­ها باید بگویم که متاسفانه نمایشگاه ایران­ پلاست فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. از عمده دلایل این امر تحریم­های وضع شده روی صنایع نفت گاز و پتروشیمی ماست که مشکلات زیادی را شامل حال برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان کرده و به خاطر تحریم­ها شرکت­های خارجی تمایل زیادی برای شرکت در نمایشگاه نشان نمی­دهند.

از دیگر دلایل بسیار بارز مشکل مدیریتی دوستان ما در ایران است که آنطور که باید با سیستم مدیریتی دنیا آشنا نیستند.

توضیح کوتاهی بدهم و آن اینکه وقتی از سیستم مدیریتی صحبت می­کنیم صحبت از مدیریت شخص نیست و امیدوارم باعث رنجش خاطر دوستان نشود، در واقع ما در مورد مدیریت­های سیستمی صحبت می­کنیم که می تواند به صورت نرم ­افزار برای هر بیزینسی طراحی ­شود و متاسفانه من در کشور ایران یا حداقل صنعت پلاستیک ایران این برنامه­ های سیستمی را بسیار ضعیف می­دانم.

چه بسا کشوری چون چین هم از ابتدا سازنده این برنامه ­ها نبوده ولی پس از اینکه درها بروی چین باز شد توانستند این برنامه­ها را دریافت کنند و خود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به آنها آموزش دادند و اکنون خودشان شروع کرده ­اند به بهبود بخشیدن به همان برنامه ­های سیستمی ابتدایی و حتما همگان در چین دیده ­اید که چطور نظمی در کشوری که 30 سال پیش هیچ نداشت برقرار شده ­است ولی کشور ما از این جهش اولیه یا همان دسترسی به سیستم ابتدایی محروم است، اما چرا این سیستم­ها ی ابتدایی از کشور چین تهیه نشود؟ و البته امیدوارم روزی این برنامه­ ها در کشور خودمان ساخته شود و ما بتوانیم از آنها استفاده کرده و از آنها به نیکی یاد کنیم.

در کل باید بگویم که به دلیل قرار گرفتن در خاورمیانه و در دل نفت دنیا به عنوان کشوری نفت خیز مطمئنا صنعت نفت گاز و پتروشیمی ما باید جایگاه ویژه­ای داشته­باشد ولی متاسفانه بخاطر دید سایر کشورها که ما را فقط به چشم خریدار و یک بازار مصرف خوب می‌بینند نتوانسته ایم به جایگاه ویژه خود دست پیداکنیم و این برای کشور ما با چنین موقعیت ویژه ­ای دردناک است.

صنایع پایین­ دستی پتروشیمی ما هنوز نتوانسته ­اند به جایگاه اصلی خود برسند و البته ما راه­های بسیاری در پیش داریم که بتوانیم با توجه به منابع در دسترس در دنیا حرفی برای گفتن داشته­ باشیم و همانطور که گفتم ایران در قلب ذخایر انرژی دنیا قرار دارد و مصرف ­کننده ­های عمده انرژی همیشه به آن چشم دارند و هیچگاه ایران و ایرانی نباید با صرفا نگاه به خارج، به توسعه بیاندیشد که این خیالی بسیار خام است، همانطور که بالا عرض کردم اینجاست که نقش تشکل­ها پر رنگ می­شود، آنجایی که مثل 35 سال پیش چین انجمن­ها گروه­های تخصصی را به خارج از چین فرستاد تا با یادگیری ولو کپی فن آوری را ولو ساده به کشور بیاورند و با برنامه­های دقیق آن فن آوری­های ساده را توسعه دهند.

به نظر من وجود تشکل­ها همیشه برای نمایشگاه­ها موثر بوده و هماهنگی و انسجام تشکل­ها می­تواند باعث پویایی نمایشگاه­ها باشد.

در واقع هر چه تشکل­ها منسجم­تر و با هم همراه­تر باشند می­توانند مجموعه یک نمایشگاه تخصصی را با ارایه نظرات کارشناسانه پویاتر کنند.

مسوولین و برگزارکنندگان نمایشگاه نیز باید به دنبال این نظرات مفید باشند. متاسفانه در ایران کمتر از تشکل­ها دعوت یا نظرخواهی می شود. بسیار پسندیده است از تشکل­ها  خواسته شود تا نماینده­ای در ستاد برگزاری داشته­باشند. به نظر من اگر از هر تشکلی نماینده­ای در ستاد وجود داشته­ باشد هماهنگی­های بسیار بهتری بعمل خواهد آمد و مکان یابی ­ها بسیار بهتر انجام خواهد­شد و این امکان را به بازدید­کنندگان خواهد داد که با صرف زمان کمتری به هدف خود در نمایشگاه دست پیدا­ کنند.

 

من اگر جای برگزار­کنندگان نمایشگاه بودم سعی می­کردم درآمد یک یا چند سال برگزاری نمایشگاه را بدهم و یک برنامه سیستمی قوی برای برگزاری نمایشگاه ایران­ پلاست خریداری کنم چون با وجود آن خطای انسانی کاملاً از بین رفته و دیگر این مشکلات موجود را نخواهیم ­داشت.

مدیر عامل شرکت GIT از تاثیر تحریم ها بر روی فعالیت شرکت و ایران پلاست می­گوید: تحریم همیشه به این معناست که من انجام بدهم و شما انجام ندهید پس طبعاً این انجام ندادن باعث می­شود که حجم کاری کم شود ولی هر مجموعه ­ای باید با بررسی دقیق‌تر روی کار خود، پیش­بینی مشکلات، خلاقیت­ های جدید اقدامی کند که تحریم­ها کمترین اثر را روی  آن­ها داشته ­باشد.

اما در مورد تحریم­ها و نمایشگاه من احتمال می­دهم که بسیاری از شرکت­های خارجی با بهانه ­هایی چون، هزینه، مشکلات کمبود مشتری، تلورانس ارزی و…. از ورود به بازار ایران یا شرکت در نمایشگاه از ترس تحریم ها اجتناب کنند.

او در ادامه از ارایه خدمات این شرکت در ایران پلاست گفت: ما در این نمایشگاه شرکت دالیان سان لایت را که به جرات می­توان گفت یکی از برترین تولید­کنندگان ماشین­ آلات تولید لوله ­های کاروگیت پی ­وی ­سی، پلی­ اتیلن و پلی­ پروپیلن در آسیا می­باشند را معرفی کردیم.

همچنین همچون سالهای گذشته شرکت بییر گروپ که تولیدکننده ماشین­ آلات اکستروژن، بازیافت، کامپاند، انواع میکسر و ماشین آلات بادی با برند بستار می باشد نیز در نمایشگاه حضور دارند.

و نیز شرکت ما دستگاههای مارکینگ لیزری شرکت کینگ میلان را نیز ارایه می کند که به دلیل داشتن خنک کننده داخلی و پوشش محافظ گرد و غبار به نوع خود منحصر بفرد است.

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این گفت و گو را که در شماره 192ام ماهنامه بسپار در نیمه شهریور منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا